Auteur |
Onderwerp |
|
davevdlocht
Netherlands
153 berichten |
Geplaatst - 10 nov 2007 : 19:24:30
|
Hallo allemaal,
Ik ben op het punt aangekomen dat ik ook handmatig wil rijden met 1 of meerdere loks tussen het automatisch bedrijf door.
De handmatige wisselstraten met blokken liggen vast en lijken goed te werken. Althans, alles wordt netjes geschakeld en bezet gehouden.
Echter vroeg ik me af of er bij het handmatig rijden waarbij b.v. een lok in blok 1 staat en via blok 2 naar blok 3 gaat rijden via de handmatige wisselstraat, de lok ook 'gevolgd' zou moeten worden.
Bij het automatisch rijden zie je wanneer een lok van blok 1 naar blok 2 rijdt, netjes het lok-nr in blok 2 verschijnen. Echter zie ik dat niet gebeuren wanneer ik handmatig via een handmatige wisselstraat van het 1-ne naar het andere blok ga rijden.
Is dit wel mogelijk, dat Koploper ook de handmatige acties 'volgt'? Of zie ik hier iets over het hoofd?
Groetjes, Dave
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 10 nov 2007 : 23:24:48
|
Dave,
Zijn de punten van de handmatige wisselstraat wel gekoppeld aan de desbetreffende blokken?
Mvg, Paul. |
|
|
davevdlocht
Netherlands
153 Posts |
Geplaatst - 11 nov 2007 : 00:15:41
|
Thanx Paul,
Ik heb nog niet gekeken, maar volgens mij heb ik dat inderdaad niet gedaan (lees: totaal niet aan gedacht ).
Morgenvroeg meteen eens even kijken.
Groetjes, Dave |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 11 nov 2007 : 08:13:36
|
Dave,
Wat je dan ziet bij het activeren van de handmatige wisselstraat is dat de trein uit het blok wordt genomen. Wanneer de handmatige wisselstraat weer wordt opgeheven dan vraagt Koploper of de loc teruggeplaatst moet worden in een blok (indien het punt waar naar toe is gereden gekoppeld is aan een blok).
Je kan bij het rijden ook meerdere handmatige wisselstraten achter elkaar doen. Dus eerst rijden met de eerste straat. Indien aangekomen kan je zonder de handmatige wisselstraat te beeindigen vanuit het tweede punt weer een andere straat starten enz enz. Deze punten kunnen dus ook gaan over rangeerterrein waar helemaal geen blokken zijn benoemd. Handmatige wisselstraten hoeven geen gebruik te maken van blokken.
Mvg, Paul. |
|
|
davevdlocht
Netherlands
153 Posts |
Geplaatst - 11 nov 2007 : 13:09:44
|
Ik heb 'm door en inmiddels ook alles gekoppeld aan de blokken. En inderdaad wordt dan de lok uit het blok genomen en kan na de handmatige acties teruggeplaatst worden.
Is het echter niet mogelijk om de lok in het blok te laten en middels de lok middels te verwachten bezetmeldingen echt 'te volgen' zoals in automatisch bedrijf gebeurd? Zo niet, geen probleem... Het is tenslotte handmatig rijden, en niet semi-automatisch o.i.d.
Groetjes, Dave |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 11 nov 2007 : 13:12:28
|
Dave,
Niet mogelijk omdat handmatige wisselstraten (en dus de handmatige bediening) ook kan rijden door delen zonder blokken. Het heet ook handmatige wisselstraten en dus gebeuren er zaken handmatig.
Mvg, Paul. |
|
|
|
Onderwerp |
|