Auteur |
Onderwerp |
|
zolder
Netherlands
23 berichten |
Geplaatst - 07 nov 2007 : 18:03:04
|
Hoi forum leden, Ik wil graag eens vragen of je ook met koploper een stukje pendelbaan kan aansturen?. Het gaat op een rangeerspoortje van 1,50m dat los van mijn hoofdbaan staat.Ik wil daar een Hippel van Roco laten pendelen.Graag wil ik jullie advies horen Met vriendelijke groeten Jan van den Berg
J.F. van den Berg |
|
corne_mo
186 Posts |
Geplaatst - 07 nov 2007 : 18:16:36
|
Waarom zou dat niet kunnen? Eventueel met een vaste treinroute. Wel zorgen dat het keren overal goed ingevuld is.
Met vriendelijke groet, Corné
Marklin, C-rail, Interface 6051, S88, Koploper (op een oude AMD K6-350MHz) |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 07 nov 2007 : 19:10:58
|
Jan,
Wat voor soort advies wil je hebben? De vraagstelling is zo algemeen dat ik er geen kaas van kan maken. Welke problemen heb jij met de uitvoering hiervan?
Mvg, Paul. |
|
|
zolder
Netherlands
23 Posts |
Geplaatst - 07 nov 2007 : 20:27:55
|
Paul, Wat ik wil weten is: moet je op beide eindstukken van een pendelbaan een inrijsectie en een stopsectie maken? het gaat hier om een los stuk spoor van 2 meter wat eigenlijk dienst gaat doen als trambaan. dus het word niet aangesloten op de hoofdbaan.er komt maar één tramstel op te (rijden)pendelen.Nu tijdelijk even een hippel. met vriendelijk groeten Jan van den Berg
J.F. van den Berg |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 07 nov 2007 : 22:18:06
|
Hallo Jan,
Volgens mij kun je in het railplan van Koploper een apart stuk rails aangeven. los van de hoofdbaan. Zo heb ik ook mijn proefspoortje opgenomen. Als je daarin dan netjes twee blokken maakt met een keeropdracht, zou het moeten werken.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 07 nov 2007 : 22:48:09
|
Jan,
Ik zou werken met 3 bezetmeldpunten:
B1 --- B2 --- B3
Rijdend van links naar rechts is het dan B2 (inrij) en B3 (stop) en van rechts naar links B2 (inrij) en B1 (stop). Wel moet in alle gevallen als de tram/trein stilstaat B2 niet meer bezet zijn.
Mvg, Paul. |
|
|
zolder
Netherlands
23 Posts |
Geplaatst - 08 nov 2007 : 18:48:15
|
Hoi Paul, Dit geeft inderdaad het schema van een pendelbaan weer.Ik ga van het weekend driftig experimenteren.Ik ben weer een stukje wijzer geworden. Bedankt,(en ook de anderen) ik kan nu voorlopig weer verder.
Wellicht loop ik wel weer tegen een probleem op en weet mij gesteund door het Koplopersforum. Dat geeft de burger moed.
Met vriendelijk groeten Jan van den Berg
J.F. van den Berg |
Bewerkt door zolder op 08 nov 2007 22:43:36 |
|
|
|
Onderwerp |
|