Auteur |
Onderwerp |
|
MRdirect
Netherlands
294 berichten |
Geplaatst - 20 okt 2007 : 12:10:34
|
Van MRdirect rijders krijg ik het verzoek om voor DCC de functies F9 t/m F16 te implementeren. In de DCC specs zie ik dat de functies ingedeeld zijn in groepen: functie groep 1 : F0t/mF4 functie groep 2 : F5t/mF8 en F9t/mF12 extended : F13t/mF20
Bij de ESU loc-decoders zitten de geluiseffecten op functies > F8 DCC kan tot F20 gaan maar in Koploper zie ik de functies maar tot F8 gaan.
Dus mijn vraag: hoe stuurt Koploper bv F16 aan?
groet, Marco
http://www.MRdirect.nl : MRdirect, Marklin-K, Motorola en DCC decoders |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 20 okt 2007 : 16:34:02
|
Marco,
Niet dus... F16 zeker niet. Ik heb die vraag dan ook nog nooit gekregen.
Ik heb me al jaren niet meer verdiept in IB protocol en ik weet dus niet eens hoe en of de IB dit kan. Jij zit meer in de IB en misschien weet jij zelf hiervoor de opdracht? Even terzijde: het Lenz protocol voor versie 3 kan tot 12 functies gaan en die zijn dan ook in Koploper te definieren.
Mvg, Paul. |
|
|
MRdirect
Netherlands
294 Posts |
Geplaatst - 20 okt 2007 : 17:14:23
|
Hoi Paul, De vraag had beter F12 tbv DCC kunnen zijn, daar ken ik het DCC-commando voor. MRdirect kent voor DCC: F1t/mF4 function group 1 F5t/mF8 function group 2 nieuw is: F8t/mF12 op 1 bit na hetzelfde commando als function group 2, dus eenvoudig te implementeren. F13 enz. maar even vergeten. Ik ga een weekje weg, notebook mee (voor de MRdirect versie 7 handleiding af te maken) maar geen internet (lekker rustig). Ik zal wel de IB documentatie meenemen.
Het automatisch rijden op mijn testbaan draait nu vlekkeloos. Wat mij tijdens het aansluiten van bezetmelders wel opviel is dat als een start-remmen-terugmelder gemist wordt er NIET op de stop-terugmelder wordt gestopt, met alle gevolgen. Nogmaals bedankt voor de hulp. groet, Marco
http://www.MRdirect.nl : MRdirect, Marklin-K, Motorola en DCC decoders |
|
|
L1train
Netherlands
1 Posts |
Geplaatst - 24 dec 2007 : 18:38:13
|
ik ben toch wel benieuwd hoe je dat dan instelt in koploper |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 24 dec 2007 : 19:49:20
|
l1train,
Ondertekening wordt door mijzelf wel op prijs gesteld, maar ja ik ben hier ook maar een gast.
Je vraagstelling is niet echt duidelijk. Welk digitaal systeem gebruik jij? Laten we daar eerst eens mee starten.
Mvg, Paul. |
|
|
|
Onderwerp |
|