Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 126 / Bezoekers Vandaag: 2321
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 400
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 Overloopwissels
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

J.Heuschkiel

Netherlands
131 berichten

Geplaatst - 13 mei 2006 :  12:02:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,
Ik rijd nu al weer enkele jaren met IB & Koploper. Mijn baantje is nog steeds in aanleg en groeit gestaag.
Om "kostbare plaats te sparen" in mijn baanoverzicht en op het beeldscherm, dacht ik handig te zijn door bij overloopwissels de afbuigende sporen "op elkaar" te leggen.
Hierbij wordt de parallel-afstand tussen de sporen niet 2 maar 1 rooster-blokje. Echter....als zo'n overloop-wissel in een wisselstraat ligt, die "vrijgemaakt" moet worden heb ik 'n probleem, want ik kan één van beide wissels niet bereiken en die blijft daardoor bezet !
Wil ik iets wat eigenlijk onmogelijk is; of doe ik iets verkeerd ?
Zou het mogelijk zijn, om voor overloop-wissels een eigen symbooltje (4stuks nl. links/rechts en horiz./vert.) te maken ?

Misschien dat er iemand is die dit probleempje al op een andere manier heeft opgelost ?

M.vr.gr.
Jo Heuschkiel
IB & 2-rail=

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 13 mei 2006 :  13:15:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jo,

Eigen symbool is uitgesloten. Het kan niet in 1 onderdeel omdat de beide wissels ook in verschillende wisselstraten gebruikt moeten kunnen worden.