Auteur |
Onderwerp |
|
J.Heuschkiel
Netherlands
131 berichten |
Geplaatst - 13 mei 2006 : 12:02:20
|
Hallo allemaal, Ik rijd nu al weer enkele jaren met IB & Koploper. Mijn baantje is nog steeds in aanleg en groeit gestaag. Om "kostbare plaats te sparen" in mijn baanoverzicht en op het beeldscherm, dacht ik handig te zijn door bij overloopwissels de afbuigende sporen "op elkaar" te leggen. Hierbij wordt de parallel-afstand tussen de sporen niet 2 maar 1 rooster-blokje. Echter....als zo'n overloop-wissel in een wisselstraat ligt, die "vrijgemaakt" moet worden heb ik 'n probleem, want ik kan één van beide wissels niet bereiken en die blijft daardoor bezet ! Wil ik iets wat eigenlijk onmogelijk is; of doe ik iets verkeerd ? Zou het mogelijk zijn, om voor overloop-wissels een eigen symbooltje (4stuks nl. links/rechts en horiz./vert.) te maken ?
Misschien dat er iemand is die dit probleempje al op een andere manier heeft opgelost ?
M.vr.gr. Jo Heuschkiel IB & 2-rail= |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 13 mei 2006 : 13:15:39
|
Hallo Jo,
Eigen symbool is uitgesloten. Het kan niet in 1 onderdeel omdat de beide wissels ook in verschillende wisselstraten gebruikt moeten kunnen worden.
Als ik lees wat jij schrijft liggen de wissels bij jouw over elkaar heen. Ik zou dat nooit doen. Tijdens rijden kan je nooit indien noodzakelijk beide wissels bereiken met de rechtermuisknop om deze vrij te geven indien deze ongewenst bezet zijn of iets dergelijks.
Met vriendelijke treinengroeten,
Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper) |
|
|
jelmer
11 Posts |
Geplaatst - 13 mei 2006 : 14:04:19
|
Hoi Jo,
Ik ken je baan en situatie natuurlijk niet, maar is het idee om tabbladen te gebruiken? Hier kun je bijvoorbeeld diverse delen van je baanontwerp in kwijt.
Ik weet niet of je dit al doet en of het mogelijk is bij je situatie. Zelf vind ik het wel prettig om iets meer afstand te houden tussen de lijnen. Dan kan ik nog informatie kwijt over blokken e.d.
Groeten, Jelmer
Marklin h0 in de vitrine, koploper beginner |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|