Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 177 / Bezoekers Vandaag: 899
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 293
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 Geluidsfuntie uitgebreid.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Wim Romijn

Netherlands
1022 berichten

Geplaatst - 07 okt 2007 :  12:36:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Ik heb een uitgebreide geluidsfunctie gemaakt.
Het is een aan/uit functie.

Bij blok 47, 50 en 51 heb ik ingesteld:
Arriveert in blok en rijdt door: na 10 sec. aan
Verlaat het blok: uit

Dit gaat goed als de trein door kan rijden, de trein kan kiezen uit blok 43 en 44.
Als hij kiest voor blok 43 dan moet hij tevens door kunnen rijden naar blok 23 (deadlock)

Maak ik blok 43 en 44 bezet (handmatig) dan wordt het geluid niet afgespeeld.
Maak ik alleen blok 44 bezet en 43 niet dan wordt het geluid afgespeeld maar stopt de trein in blok 47, 50 of 51.
Dit mag niet want hij kan niet doorrijden wegens deadlock.


Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 07 okt 2007 :  16:31:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Ik begrijp er echt geen snars van wat jij probeert te vertellen. Helaas...

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
1022 Posts

Geplaatst - 07 okt 2007 :  21:31:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Nieuwe poging.

Als je bij een lok insteld bij Tabblad Functies Uitgebreid.

Arriveert in blok en rijdt door: aan na 12s
Verlaat het blok: uit

Dan zou ik verwachten dat dit alleen van toepassing is als een trein niet stopt in het blok.

Dat gebeurt ook als het vervolgblok bezet is.
Echter het geluid wordt wel afgespeeld als de trein niet door kan rijden door een deadlock.
Dan gaat het geluid van de lok aan maar de trein stopt in het blok.



Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1989 Posts

Geplaatst - 07 okt 2007 :  21:47:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Uit de helptekst van koploper:
Arriveert in blok en rijdt door: locomotief komt op eerste melding van een blok en weet zeker dat er niet gestopt hoeft te worden in dit blok. Als de locomotief wel verder wil rijden maar dit niet mag omdat er geen vervolg blok gekozen kan worden, zal de locomotief wel moeten stoppen. Dit wordt ook behandeld als 'arriveert in blok en rijdt door'.
Het is blijkbaar dus zo bedoeld door de programmeur.

Huub

Bewerkt door hubertus op 07 okt 2007 21:56:57
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
1022 Posts

Geplaatst - 07 okt 2007 :  22:17:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Huub,

Als ik dit lees dan zou het geluid dus niet aangezet mogen worden als de lok moet stoppen.

Waarom gaat het geluid dan niet aan als het volgende blok bezet is en wel aan als het volgende blok niet bezet is maar de trein wel moet stoppen omdat het volgende blok niet gekozen kan worden doordat er een deadlock ontstaat.

Ook wordt het niet afgespeeld als de trein, in dit geval, gewoon stopt langs het perron.

Voor mij is stoppen dat een trein stil gaat staan en dat doet ie maar toch wordt het geluid aangezet.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 07 okt 2007 :  22:57:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Bij het kijken voor verder rijden wordt geen rekening gehouden met deadlocks en andere vreemde zaken die verder kunnen liggen dan het eerste blok na het blok waarin de trein staat. Dit vanwege performance redenen. Anders gaat het veel te veel tijd kosten.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina