Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 108 / Bezoekers Vandaag: 2257
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 Geluid functie
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Wim Romijn

Netherlands
981 berichten

Geplaatst - 05 okt 2007 :  22:27:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Ik ben in het gelukkige bezit gekomen van de nieuwe NS TEE van Roco.

Als ik via de uitgebreide functies bij de lok instellingen de motor wil laten beginnen bij 'Gaat weer rijden (gewenst)' dan is het met dit type decoder zo dat eerst de motor opgestart gaat worden en nog een hele riedel aan geluiden, duurt enige tijd.

Ondertussen stuurt Koploper de snelheid aan, echter dit type decoder gaat pas rijden als het hele deuntje verwerkt is. Zodra hij dan ook gaat rijden is er niets meer van een snelheid vermeerdering maar gaat hij er als een speer vandoor.

Dit is het nieuwste type decoder waar er steeds meer van komen, zou het kunnen dat er een in te stellen wachttijd is tussen de functie aan en het sturen van de eerste snelheidsstap.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 05 okt 2007 :  22:36:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Alles kan; echter niemand gaat het meer snappen. Zeker niet beginnende gebruikers. Echt ik krijg hierover steeds meer klachten. Voorlopig begin ik hier niet aan. Het is wel een meer gehoorde wens dus wie weet ooit....

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

GRUspoor

Netherlands
47 Posts

Geplaatst - 08 okt 2007 :  12:59:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Is het misschien een idee om de "vertrekvertraging na veilig sein" voor dit treintype langer te zetten zodat het geluid afgelopen is als de trein vertrekt!

Groetjes Gert

PS misschien zie ik wel iets helemaal over het hoofd hoor. (ik heb geen geluidsfuncties in mijn lokomotieven [analoog met DINAMO])

H0dc/Fl+ // Dinamo met Koploper: goed voor het oude werk in een nieuw jasje.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
981 Posts

Geplaatst - 08 okt 2007 :  14:42:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Gert,

Dat werkt ook niet want dan gaat het geluid ook later beginnen.

Ik heb nu de CV voor het optrekken hoger gezet zodat hij toch netjes optrekt.
Het afremmen heb ik laag gehouden anders schiet hij door.

Waar ik wel op moet letten is dat de melding voor ten onrechte stilstaande treinen niet te laag moet staan.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom
Ga naar bovenaan de pagina

Dirk

Belgium
159 Posts

Geplaatst - 09 okt 2007 :  15:21:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Ik heb een nieuw treintype gemaakt met een hele hoge optrekvertraging, Ik heb geklokt hoelang het duurt vooralleer de lok vertrekt, en die tijd ingegeven. Het is idd geen mooie manier en echt prima werkt het niet, maar er zijn mogelijkheden. Echter gebruik ik die geluiden niet meer omdat het op mijn manier maar behelpen is.

mvg

Dirk
Ga naar bovenaan de pagina

paulH

Netherlands
12 Posts

Geplaatst - 02 nov 2007 :  22:13:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

Zoals Gert het schreef heb ik het ook gedaan.

1 een nieuw treintype welke 25 sec extra wacht naar veilig sein.

2 Bij de opties functies uitgebreid in het rijwindow van de TEE de geluidsfunctie (F1) voor elk blok waar het motorgeluid moet starten aangezet bij 'Gaat weer rijden (gewenst)'.
Het geluid start gelijk met het veilig sein maar na 25 sec wordt daadwerkelijk een rijstap gegeven. De TEE trekt nu met realistische versnelling op.

Het uitzetten van het geluid gaat ook via functies uitgebreid. Bij “2 sec nagestopt” wordt de geluidsfunctie uitgezet. Met deze 2 extra seconde loopt het stopgeluid zijn riedel af. Zonder de vertraging stopt het geluid meestal abrupt.

In mijn schaduwstation staat het geluid uit. Bij instellingen v/d blokken de optie “negeer extra vertraging” aangezet. Zonder geluid reageert de decoder in de TEE direct en is de vertraging niet nodig.

Op deze manier brullen de drie dieselmotoren op de commando’s van Koploper en laat de TEE zich (voor mijn gevoel) realistisch sturen.

m.v.g
Paul Houweling
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina