Ik weet dat dit een koploperforum is, maar ik wilde toch een vraag stellen gezien de digitale ervaring hier...
Ik heb een NEM-Lenz-decoder(10410) en deze heb ik in een minitrix(NEM) trein zitten. Het adres programmeren lijkt goed te gaan, maar rijden wil hij niet. In plaats daarvan gaan de lichten knipperen. Dit zou inhouden dat er kortsluiting is of iets dergelijks. Aangezien het gaat om een NEM-stekker lijkt dit me sterk. Anoloog rijd de trein prima (terugzetten z-switch). Een reset van de decoder op CV8=33 help niet (volgens handleiding). De trein rijd dan 2 sec. en gaat vervolgens knipperen. Op dit forum stond ook een oplossing op de CV61=21 en CV56=nul te zetten. Helaas werkt dit ook niet.
Wie o wie weet wat er fout kan gaan? Mijn andere treinen rijden prima met of zonder koploper. Ik rij met TAMS DCC in spoor N.
Sommige nieuwe decoders zijn zodanig beveiligd tegen kortsluiting/overbelasten dat ze zeer snel een kortsluitmelding ('de knipperende lichten') geven. Ik heb een soortgelijk probleem gehad met hetzelfde type decoder en de bron van de problemen waren enkele kleine ontstoringscondensatoren op de printplaat van de locomotief. Na het verwijderen van deze condensatoren werkte alles perfect. Tevens gaf het uitlezen en programmeren van (sommige) CV-waarden ook problemen door de aanwezige condensatoren.