Graag wil ik jullie om enig advies vragen m.b.t het bezetmelders.
Ik wil namelijk mijn voorzichtige eerste stapjes zetten in de wereld van het computergestuurd rijden in schaal N. Hierbij ben ik van plan om gebruik te maken van de volgende onderdelen: 1. Intellibox 2. OM32 Serieel
Nu ben ik alleen nog opzoek naar goede bezetmelders (uiteraard tegen een redelijke prijs), hebben jullie misschien wat tips voor me?
Als laatste nog een vraag: Wat is nu het verschil tussen een 'gewone' bezetmelder en een 'opto' bezetmelder? Welke is beter voor schaal N?
De bezetmelders/terugmeldingen kun je op verschillende manieren realiseren. Ik heb gekozen voor de RM-DEC-88 opto van de firma Litfinski, deze zijn bij de firma Conrad te koop voor ongeveer 35 euro. Je kan hier 16 secties of contakten mee maken en je kan de modules aan elkaar koppelen om meer contakten te maken. 16-32-48-63-enz.
Je kunt het beste op de Litfiski site kijken daar zie je alle info en ook aansluitvoorbeelden. Ook alle andere decoders worden hier besproken.
Ikzelf heb het Twincenter van FLM maar dit is in principe hetzelfde als jou IB, alleen andere software.
Bij mij werkt alles naar behoren, ik ben immers ook met prille stapjes ermee begonnen. Veel lezen en studeren is mijn tip op weg naar de automatische modelbaan.