Auteur |
Onderwerp |
|
icer
46 berichten |
Geplaatst - 28 aug 2007 : 18:53:15
|
BESTE DIGITAALRIJDERS.
Ik ben een beginner onder de beginners. Laatst had ik besloten om eerst eens handmatig te gaan rijden voordat ik koploper geheel aan de modelbaan gaat koppelen. Het lijkt mij verstandig om eerst eens handmatig te testen want dan kan je naar mijn inziens checken of de twincenter data van de laptop naar de rails doorsluist.
Het volgende heb ik gedaan:
USBkabel aan de laptop geinstaleerd. TC aan de laptop aangesloten. In koploper aangegeven tc/ib. COM4 aangevinkt. En een lok die ik in koploper heb geautomatiseerd op handmatig gezet.
Maar de lok wil niet rijden.
Ik zal wel iets zijn vergeten of dat ik gewoon iets niet weet wat ik nog meer moet doen om de lok rydend te krijgen.
Willen jullie mij nog verder opweg helpen?
Groeten Patrick. |
|
corne_mo
186 Posts |
Geplaatst - 28 aug 2007 : 22:09:21
|
Patrick, allereerst welkom.
Heb je de andere draadjes op dit forum over USB connections al gelezen? Dat zou 1 puntje kunnen zijn. Als je op het groene spiegelei klikt, wat gebeurt er dan? Geen foutmeldingen?
Met vriendelijke groet, Corné
Marklin, C-rail, Interface 6051, S88, Koploper (op een oude AMD K6-350MHz) |
|
|
pa1_hub
Netherlands
506 Posts |
Geplaatst - 28 aug 2007 : 22:18:09
|
Hallo Patrick,
Heb je bij Globale instellingen ook bij Geen aansturing compoort het vinkje weggehaald ?.
Met vriendelijke groet, Hub
|
|
|
icer
46 Posts |
Geplaatst - 30 aug 2007 : 21:41:32
|
Beste Hub en Corne.
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb by globale instellingen:geen aansturing compoort,het vinkje weggehaald en de lok ryd.
By deze heb ik nog een vraagje.
By het aanzetten van de tc staat loksnelheid herstellen:ja. klopt het dat je alsnog even enter moet intoetsen voordat je via de pc een lok kan aansturen. Dat heb ik ook gedaan maar ik wil gewoon weten of de proceduren juist is.
Gegroet Patrick. |
|
|
|
Onderwerp |
|