Auteur |
Onderwerp |
|
prehorst
Netherlands
603 berichten |
Geplaatst - 19 aug 2007 : 20:05:17
|
Mede koploper gebruikers
Na de installatie van 6.4 ben ik begonnen met het ijken van de lokomotieven.
Bij algemene instellingen per database het ijken ingesteld op het gemiddelde van twee richtingen.
Ik heb een goederen lokomotief waarvan de max. snelheid 100 km./uur is
Bij de te ijken snelheden heb ik bij stap 8 25 km./uur ingevuld en bij stap 31 100 km./uur om zo alle stappen van de decoder te kunnen benutten
Ik heb ingesteld ijken tot 100 km./uur (stap 31) maar bij het ijken bleek dat stap 26 uiteindelijk uitkwam op 104 km./uur en niet stap 31 zoals ik had ingevuld.
Klopt dit of heb ik een instelling verkeerd staan.
P.s. Paul ik vind het een geweldig programma en ga het iedere dag meer waarderen.
Met vriendelijke treinen groeten Piet Rehorst ( H0 - selectrix-2000 - Marklin - HAG - Roco) |
|
mels
Netherlands
145 Posts |
Geplaatst - 19 aug 2007 : 21:15:13
|
Hallo Piet,
Het klopt als een bus. Koploper meet allen en past de decoder programmering niet aan. Als koploper de loc met snelheids stap 26 laat rijden, wordt er een snelheid van 104 km/h gemeten. Als je wilt dat dit pas bij stap 31 is, zul je de decoder programmering aan moeten passen. Zodat stap 31 overeenkomt met 100 km/h, zie hiervoor de beschrijving van de decoder. Of laat even weten om welk type decoder het gaat. Er is altijd wel een van de mede spoorders welke voor jou de juiste cv waardes heeft.
Met vriendelijke groet, Mels |
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 19 aug 2007 : 23:05:18
|
Mels
Ik rij met de decoders van selectrix
Met vriendelijke treinen groeten Piet Rehorst ( H0 - selectrix-2000 - Marklin - HAG - Roco) |
|
|
n/a
196 Posts |
Geplaatst - 20 aug 2007 : 10:39:40
|
Hallo Piet,
Ook bij de Selectrix is de max speed terug te brengen. Uit mijn hoofd is dat nummer 7, en die zou ik met één stap terug zetten en dan weer ijken.
Groet, Rob
Edits Booster, MRDirect, Koploper, HO, 2 rail. |
|
|
|
Onderwerp |
|