Auteur |
Onderwerp |
|
Markos
Netherlands
83 berichten |
Geplaatst - 12 aug 2007 : 00:20:06
|
Ik heb een vreemde situatie
mijn loks geven een inzinking in de snelheid wanneer ze bij de eerste melder van het nieuwe blok komen (van stap 17 naar stap 6/7) om daarna gewoon weer op te trekken naar 17
Het gebeurd bij de TEE ram (en andere, maar om het even simpel te houden)
je ziet het vooral van blok 16 naar 10, 7 naar 12 van 6 naar 7 van 18-21 naar 6 Ik zeg niet dat het bij andere blokovergangen niet zo is, maar van die weet ik het zeker In de logging zie je zonder dat daar reden voor is koploper de snelheid terug nemen
kan iemand me vertellen wat hier aan de hand is? We hebben namelijk volgens ons alles nagekeken, maar kunnen de fout niet ontdekken....
alvast hartelijk bedankt
Marco
Download Attachment: treinenzolder.bck 130,65 KB |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 12 aug 2007 : 16:43:06
|
Marco,
Waarom staat bij het Diesel passagiets trein de massasimulatie voor het afremmen op 0? Dit is hoogste waarschijnlijk de oorzaak van jouw probleem. 0 wil zeggen: bij afremmen stuurt Koploper meteen de gewenste snelheid naar de loc in plaats van netjes afremmen volgens een massasimulatie.
Mvg, Paul. |
|
|
Markos
Netherlands
83 Posts |
Geplaatst - 13 aug 2007 : 21:48:04
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT
Marco,
Waarom staat bij het Diesel passagiets trein de massasimulatie voor het afremmen op 0? Dit is hoogste waarschijnlijk de oorzaak van jouw probleem. 0 wil zeggen: bij afremmen stuurt Koploper meteen de gewenste snelheid naar de loc in plaats van netjes afremmen volgens een massasimulatie.
Mvg, Paul.
in een ander draadje adviseerde je me dat....
quote: Als jij de afrem massasimulatie (ik hoop voor je in onderhouden locomotieven voor rijden met decoderstappen) op 0 zet, dan stuurt Koploper meteen de gewenste snelheidstap. Als de trein dan nog doorschiet kan Koploper hier echt niets aan doen. Je moet het dan toch echt zoeken in de massasimulatie van de decoder zelf of gewoon de massa van de loc in combinatie met vliegwielen waar deze altijd zover doorschiet.
Mvg, Paul.
Maar wat ik het vreemde vind aan dat verhaal: waarom stuurt koploper ineens bij binnenkomst in het nieuwe blok afremopdracht? er moet niet worden afgeremd! hij moet doorrijden.
wat ik ook vreemd vind, als ik de massasimulatie instellingen zet als de rangeer stoom loks, dan blijft er toch een dipje in zitten (van 17 naar 16) en dat terwijl ik een lok laat rijden uit de rangeerstoomlok groep er geen enkel dipje te zien is op de hele baan!
ik ga nog eens proberen deze lok deel te laten nemen aan de stoomrangeerlok groep...(even ipv kolen een beetje diesel in de ketel...) Eens kijken hoe die lok dan reageert
Download Attachment: loggingTEEram.txt 155,94 KB |
|
|
Markos
Netherlands
83 Posts |
Geplaatst - 13 aug 2007 : 22:15:14
|
als ik de TEE Ram als goederenstoomlok laat rijden geeft het hetzelfde beeld van 17 naar 16 voor 2 sec en dan terug naar 17 (=max) Ik heb even een vaste route aangemaakt, waarin ik de lok een rondje over de baan laat maken zonder te stoppen. Ik laat koploper direct alle blokken claimen (6) en de lok rijdt alleen.
Ondanks dat blijft hij terugvallen in snelheid.
|
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 14 aug 2007 : 21:52:50
|
Marco,
Ik heb aan het zoeken en speuren. Dat is de reden dat ik niet echt snel kan antwoorden. Het is een beetje een combinatie van wat alles veroorzaakt.
Het lijkt echter op een 'bug' in Koploper die er al versies lang inzet en die nog nooit iemand heeft opgemerkt. Het werd bij jouw zichtbaar door de massasimulatie van 0 (hetgeen trouwens niet aan te bevelen is!!).
Nog even geduld graag; ik kom er zeker op terug!
Mvg, Paul. |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 14 aug 2007 : 22:26:01
|
Marco,
Het probleem is waarschijnlijk gevonden. Echter mijn eigen baan is momenteel niet in gebruik en kan het dus niet testen. Ik durf deze aanpassing niet buiten mijn testgroep om ook te patchen voor alle gebruikers.
Komend weekend zal ik mijn testgroep een versie geven waarin het volgens mij is opgelost. Gebeuren daar geen gekke dingen dan ga ik hierna ook deze wijziging in de reguliere versie van Koploper aanpassen. Er zal dus zeker 1 1/2 week overheen gaan voor een en ander mogelijk is opgelost.
Wordt dus vervolgd!
Mvg, Paul. |
|
|
Markos
Netherlands
83 Posts |
Geplaatst - 14 aug 2007 : 22:59:02
|
Ik ben blij dat je wat gevonden hebt....
mocht de nieuwe versie er zijn, zal ik het voor je uitproberen. (na je testpanel)
Groeten
marco |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 20 aug 2007 : 21:43:25
|
Marco,
Probeer maar eens versie 6.4 met buildnummer 206. Volgens mij is jouw probleem verholpen.
Mvg, Paul. |
|
|
Markos
Netherlands
83 Posts |
Geplaatst - 20 aug 2007 : 21:47:14
|
Ik ga het morgen proberen! Nu staat de baan een verdieping hoger... (tegen het dak) Ik ben iig benieuwd
Alvast bedankt, en ik ga me melden zodra ik meer weet
Groeten
Marco
|
|
|
Markos
Netherlands
83 Posts |
Geplaatst - 21 aug 2007 : 21:54:02
|
Beste Paul,
Ik zag in je mailing dat build 207 was voor de stand van de loks na een vastloper... Als ik je goed begrepen had moest mijn probleem met het inzakken van de snelheid nu ook verbeterd zijn. Helaas kan ik dat nog niet bevestigen. Bijgevoegd de logging van een rondje Zie de markeringen
Groeten
Marco
Download Attachment: TeeRamLogging64Build207.txt.txt 73,28 KB |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 22 aug 2007 : 17:07:51
|
Marc,
Hoeveel blokken zijn er vooruit gereserveerd? Als er slechts 1 blok is gereserveerd en Koploper rijdt deze in, dan wordt er een volgend blok gereserveerd en een wisselstraat gezet. Deze wisselstraat zit aan het einde van het blok waarin Koploper rijdt en dus zal Koploper de trein nog niet laten vertrekken en dus gaat Koploper afremmen.
Ik had het van de week getest met jouw database en daarbij zal ik echt het verschil tussen de oude en nieuwe situatie.
Mvg, Paul. |
|
|
Markos
Netherlands
83 Posts |
Geplaatst - 22 aug 2007 : 18:17:54
|
Paul,
Ik ga het dit weekend nog een keer uitgebreid testen. Eerder heb ik geen tijd meer ivm werk. ik had de vaste treinroute moeten verwijderen, omdat ik die niet weg kreeg bij de TEE om het variabel te testen.
Nu heb ik dus getest met variabel en dus niet vast, zoals eerst.
Ik zal opnieuw een vaste maken en die vervolgens laten rijden.
Marco |
|
|
Markos
Netherlands
83 Posts |
Geplaatst - 26 aug 2007 : 17:27:35
|
Paul,
Ik heb nu een vaste route gemaakt en 1 blok vooruit gereserveerd. Niks geen dipjes meer in de snelheid! (zie evt logging)
Hartelijk bedankt voor je aanpassingen
Ga nu eens kijken hoe er wordt gereageerd op het rijden met verschillende treinen
Groeten
marco
Download Attachment: loggingTEEramgoed.txt 71,98 KB |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 26 aug 2007 : 20:15:20
|
Hallo Marco,
Prettig om te horen dat het wel lijkt te werken. Het moest ook bijna wel, omdat ik echt het verschil zelf kon zien in de logging tijdens test rijden.
Dat ene blok extra bij vooruitreservering is wel van belang in dit verhaal, want is deze er niet, dan blijven er dipjes omdat Koploper pas een trein uit een blok zal laten rijden als alle wisselopdrachten zijn gegeven. Is dit niet het geval, dan gaat Koploper de trein afremmen en dat is wat jij zag.
Mvg, Paul. |
|
|
|
Onderwerp |
|