Om met koploper te starten heb ik een eenvoudig baantje gebouwd. De baan is verdeeld in 5 blokken. Voor de twaalf bezetmeldingen worden 2 uhlenbrock 63340 modules gebruikt. Deze zijn met een loconet kabel met de intellibox verbonden. De eerste module heeft de meldpunten 1 .. 8 de tweede 9 .. 16. Wanneer ik nu ga rijden worden de meldpunten van de eerste module juist op het scherm weergegeven. Wanneer het 9 de meldpunt moet weergegeven worden, wordt echter punt 7 weergegeven. Vervolgens voor 10 wordt 8 weergegeven en zo verder. Wanneer de trein terug in het station komt en terug meldpunten van de eerste module gebruikt wordt alles juist weergegeven.
In koploper lijkt alles voor zover ik weet juist ingegeven. Weet iemand raad met dit probleem.
Ik heb de handeleiding en de configuratie nog eens doorgenomen, en ingang per ingang een adres toegewezen. Nu blijkt het inderdaad een stuk beter te werken. Normaal komen de meldingen nu juist door, maar bij een enkele omloop zijn er meldingen die op het scherm blijven "hangen" tot de trein de lus volledig volgemaakt heeft.