Goed wat is mijn bedoeling in het kort: - Marklin k-rails met digitale treinen (los kopen want startsets hebben bijna allemaal (-1) c-rails). - Aansturen van treinen vanuit de PC dmv koploper.
Afijn, aangezien ik dus alles los ga kopen, hoef ik volgens mij niet perse een Marklin systeem eraan te hangen. Nu ben ik 3 systemen tegen gekomen die werken met Marklin en Koploper. - Marklin zelf (6021/6036) - Intellibox - ESU Ecus (http://loksound.com)
Wat zijn jullie ervaringen met deze systemen en koploper? Tips enz welkom. Marklin zelf vind ik een beetje afvallen omdat een verouderde techniek is en ik wil eigenlijk met "nieuw" beginnen, maar de nieuwste Marklin valt denk ik af voor koppeling met koploper.
Goed dan nog een echte beginners vraag: Wat heb ik dan nog meer precies nodig om een trein rijdend te krijgen? Stel ik neem de Intellibox: Een transformator die ik aansluit op de intellibox, de intellibox sluit ik aan op de rails en dan heb ik nog decoders nodig voor de terugmeldingen enz. (de s88 van conrad zat ik aan te denken: bestnr. 212628 - 89) En de intellibox sluit ik aan op de PC uiteraard. Vergeet ik nu nog iets? Of was dit het zo simpel mogelijk?