Auteur |
Onderwerp |
|
walter delmee
Netherlands
51 berichten |
Geplaatst - 31 jul 2007 : 22:17:32
|
Beste forumleden,
Als ik een handmatige wisselstraat selecteer, zijn mijn blokken in die selectie handmatig bezet. Het gevolg is dat ik er geen loc in kan plaatsen. Ik heb gemerkt dat als ik mijn lijnen niet mee laat kleuren er geen handmatigebezetting plaats vindt. Dan kan ik wel een loc in dat blok plaatsen. Wat doe ik fout? Ik wil graag mijn lijnen mee laten kleuren met een handmatige wisselstraat.
Groeten Walter
Download Attachment: zolderbaan_20070731_211222.bck 90,07 KB |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 31 jul 2007 : 23:06:58
|
Walter,
Ik begrijp je probleem niet zo goed. Waarom zou je eerst een handmatige wisselstraat willen zetten en hierna de loc in het blok plaatsen?
Trouwens jij rijdt volgens mij blok gestuurd (Dinamo). Wil alles dan geheel goed werken dan moet je wel eerst de loc in het blok plaatsen en hierna de handmatige wisselstraat selecteren. Je bent nog wel vergeten om te punten van de handmatige te koppelen aan een blok.
Mvg, Paul. |
|
|
walter delmee
Netherlands
51 Posts |
Geplaatst - 01 aug 2007 : 00:23:54
|
Hallo paul,
Bedankt voor jou reactie. Ondanks dat je te kennen geeft dat je mijn vraag niet helemaal begrijpt, heb je me toch weer een stuk opweg geholpen. Ik heb de punten van de handmatige wisselstraat aan de blokken gekoppeld. Het werkt, de lijnen veranderen van kleur en de loc rijdt. Wat ik nu bemerk is dat ik met de handregelaar maar een richting uit kan rijden, verder kan ik de verlichting niet met de handregelaar aan of uit zetten. Dit lukt mij wel in het rijwindow.
Ik hoop dat je hier ook een tip voor hebt.
Groet Walter
quote: Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT
Walter,
Ik begrijp je probleem niet zo goed. Waarom zou je eerst een handmatige wisselstraat willen zetten en hierna de loc in het blok plaatsen?
Trouwens jij rijdt volgens mij blok gestuurd (Dinamo). Wil alles dan geheel goed werken dan moet je wel eerst de loc in het blok plaatsen en hierna de handmatige wisselstraat selecteren. Je bent nog wel vergeten om te punten van de handmatige te koppelen aan een blok.
Mvg, Paul.
|
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 01 aug 2007 : 07:22:59
|
Walter,
Wat voor handregelaar gebruik jij? Is het met deze handregelaar wel mogelijk om het licht aan te sturen?
In een handmatige wisselstraat is er nergens (voor Koploper althans) een rijrichting gedefinieerd en moet je beide kanten op kunnen rijden.
Mvg, Paul. |
|
|
corne_mo
186 Posts |
Geplaatst - 01 aug 2007 : 08:56:44
|
Hoe kun je eigenlijk de lijnen van een blok mee laten kleuren (reserveren) met een handmatige wisselstraat? Ik heb ooit een handmatige wisselstraat aangemaakt waarbij dit wel gebeurt. Recentelijk een toegevoegd waarbij het niet gebeurt, maar ik snap niet waarom.
Met vriendelijke groet, Corné
Marklin, C-rail, Interface 6051, S88, Koploper (op een oude AMD K6-350MHz) |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 01 aug 2007 : 09:11:36
|
Corne,
Blokken ook gewoon koppelen in de handmatige wisselstraat.
Mvg, Paul. |
|
|
walter delmee
Netherlands
51 Posts |
Geplaatst - 01 aug 2007 : 12:16:34
|
Hallo Paul,
Alles werkt. De handregelaar was defect.
Als ik nu terugkijk was mijn fout, het niet koppelen van de handmatige wisselstraat punten aan een blok.
Groet Walter |
|
|
corne_mo
186 Posts |
Geplaatst - 01 aug 2007 : 12:19:10
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT
Corne, Blokken ook gewoon koppelen in de handmatige wisselstraat. Mvg, Paul.
Ah ja tuurlijk.
Met vriendelijke groet, Corné
Marklin, C-rail, Interface 6051, S88, Koploper (op een oude AMD K6-350MHz) |
|
|
|
Onderwerp |
|