Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 68 / Bezoekers Vandaag: 4609
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 439
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 Niet automatisch starten volgende route
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

fernst

Netherlands
21 berichten

Geplaatst - 24 jul 2007 :  10:33:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Aan iedereen.

Ik heb het volgende probleem. Een van mijn loks start het automatisch rijden, maar vervolgt zijn route niet. Ik moet dan de richting van de lok omdraaien en het blauwe driehoekje aanklikken.
Ik weet eigenlijk zeker dat het en setting probleem is, want een treinstel doet wel gewoon zijn werk, en blijft netjes automatisch rijden.
Heeft iemand een idee welke setting er bij verkeerd kan staan?

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groeten,

Frank.

corne_mo

186 Posts

Geplaatst - 24 jul 2007 :  17:51:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Als de loc volgens een vaste route rijdt, en deze moet keren kan dit alleen als het een treinstel is.
Een andere reden zou kunnen zijn dat een vaste route eindigt in richting 1, en als die op herhalen staat, hij weer verder zou moeten in richting 2.

Er zullen vast meer opties zijn, maar deze 2 ben ik afgelopen week nog tegen aan gelopen.

Met vriendelijke groet,
Corné

Marklin, C-rail, Interface 6051, S88, Koploper (op een oude AMD K6-350MHz)
Ga naar bovenaan de pagina

fernst

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 24 jul 2007 :  19:09:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor je reactie. Ik zal van de loc eens een treinstel maken. Ik vermoed dat dat wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.

Frank.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 24 jul 2007 :  19:12:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Frank,

Pas wel op: als het rijdt als een treinstel dan kan de trein misschien ook wel eens ergens keren waar je dat niet wil.

Er zijn meerdere oplossingen mogelijk en het is moeilijk om de juiste aan te geven:
- onderhouden locomotieve (treinstel activeren)
- rijwindow (trekduw trein activeren)
- als rijdt in vaste route daar keren toestaan
- als iedere trein mag keren in dat blok in aanvullende blokgegevens aangeven dat iedere trein mag keren

Hiermee moet het toch wel lukken denk ik.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

fernst

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 24 jul 2007 :  19:42:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Even getest, de loc eigenschappen veranderd.... en inderdaad is het probleem opgelost.
Normaal gesproken kom je dit waarschijnlijk niet tgen, maar mijn baan is nog in opbouw, dus er kan nog niet rondgereden worden, alleen nog maar heen en weer. En dat doe ik zonder wagons!

Frank.
Ga naar bovenaan de pagina

corne_mo

186 Posts

Geplaatst - 25 jul 2007 :  09:26:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Frank, das nou precies ook mijn situatie, vandaar dat ik al zo'n vermoeden had.
Ik heb een vaste route aangemaakt simpel om mijn wisselstraten naar de opstelsporen en de bezetmeldingen te proberen. En ik had dus hetzelfde probleem als jij.

Met vriendelijke groet,
Corné

Marklin, C-rail, Interface 6051, S88, Koploper (op een oude AMD K6-350MHz)
Ga naar bovenaan de pagina

fernst

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 25 jul 2007 :  18:17:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de andere optie ook even uitgeprobeerd, en dat lukt ook allemaal. Op dit moment ben ik nog in opbouw fase, dus er nog niet echt gewenst of ongewenst gedrag.

Maar het was wel leerzaam!

Frank.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina