Auteur |
Onderwerp |
|
joost
Netherlands
6 berichten |
Geplaatst - 11 jul 2007 : 11:36:42
|
Hallo Paul en mede koplopers,
Een bestaand stukje baan in een andere database gezet, om op 2 sporen van het schaduwstation de dynamisch blokken en lichtsluis uit te testen. Blokken 2/3 en 4/5 vormen elk een dynamisch blok. Blok 8 en 9 is het zelfde spoor als 4/5 maar gewoon als 2 blokken met bijbehorende bezetmelders en zit niet in de blok groep. Deze heb ik toegevoegd voor test van de lichtsluis stop melder.
Inrijden en stoppen in de blokken 2 en 4 gaat netjes. Het probleem is het stoppen in blok 3 en 5, de trein rijdt door tot de gehele lengte voorbij de lichtsluis is en stopt dan. Volgens Koploper staat de trein in blok 5, maar in werkelijkheid is dit blok 6.
Om een lang verhaal over instellingen kort te houden, bij deze de database en logfile.
Wat staat er niet geheel correct?
Met vriendelijke groet, Joost
Download Attachment: dyntst.bck 10,9 KB
Download Attachment: dyntst_20070711_112514.txt 2,59 KB |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 11 jul 2007 : 13:30:47
|
Hallo Joost,
Jij hebt in de blokken 3 en 5 2 meldpunten opgegeven. Een bij het bezet worden en als stopmelder het vrijkomen van hetzelfde punt.
Dit laatste moet je niet doen. Gewoon alleen 1 bezetmeldpunt opgeven wat de lichtsluis is. Door de indicatie gemeenschappelijke stopmelder in de blokgroep rijdt Koploper hier zelf de trein een stukje terug totdat de lichtsluis vrij is.
Succes! Leuk trouwens om te merken dat je met deze optie aan de gang gaat. Zelf gebruik ik deze met echt heel veel plezier.
Mvg, Paul. |
|
|
joost
Netherlands
6 Posts |
Geplaatst - 11 jul 2007 : 14:37:20
|
Bedankt Paul,
Toch ff niet goed gelezen dus . Het werkt fantastisch, wel netjes afremmen nu uitgezet, scheelt weer een paar cm achteruit rijden. En nu het schaduwstation aanpassen met deze mogelijkheid.
Tevens uitgeprobeerd met "normale" bezetmelders, ook dit werkt prima. Dankzij de tip van Mels om de wissel aan te passen voor bezetmelders. Met het kitteltje zelfs beter, deze decoder reageert zeeeeeer traag en staat dus aan de verkeerde kant van de ir straal. Dat is dan weer een uitdaging voor mij.
Met vriendelijke groet, Mels
|
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|