Auteur |
Onderwerp |
|
asselt4
Netherlands
90 berichten |
Geplaatst - 21 jun 2007 : 23:03:52
|
Beste mede spoorders Heb een vraagje Ik wil mijn goederentreinen scheiden van de pasagiers treinen Van uit mijn schaduw station rijdt de trein naar blok 7/18.wiss.53 blok 8 of 9 Nu wil ik de goederen trein naar blok 8 en pasagiers trein naar blok 9 kan dat met een vaste trein route en dan na blok 8 of 9 door gaan met autom.rijden Hopelijk is alles duidelijk Mvg.jaap
J v Asselt |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 21 jun 2007 : 23:11:34
|
Hallo Jaap,
ik zou hiervoor geen vaste maar een variabele route gebruiken, dit is makkelijker in te stellen en stabieler, geef een richtingsverbod in tussen 2 blokken, en koppel dit aan een treintype (passagierstrein of goederentrein) en je bent klaar,
met vriendelijke groet,
Walter
Software modeltreinen |
|
|
asselt4
Netherlands
90 Posts |
Geplaatst - 21 jun 2007 : 23:45:49
|
Beste Walter Wat je zegt begrijp ik nog niet helemaal richtings verbod tussen 2 blokken ik ben nog niet zo ervaren met trein routes Kun je proberen iets makkelijker uit te leggen Mvg jaap
J v Asselt |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 22 jun 2007 : 07:01:21
|
Walter,
Waarom een richtingsverbod?
Ik zou 2 variabele treintypes maken: 1 voor de personentreinen en 1 voor de goederentreinen. Hierbij geef je aan dat deze gekoppeld moeten worden bij het treintype. In de variabele treinroute van de personentrein geef je aan welke blokken NIET bereden mogen worden dus blok 8 uitsluiten. Voor de andere variabele route goederentrein sluit je blok 9 uit.
Nu nog in onderhouden treintypes de juiste variabele routes koppelen aan het juiste treintype en klaar is ......
Mvg, Paul. |
|
|
asselt4
Netherlands
90 Posts |
Geplaatst - 22 jun 2007 : 13:26:16
|
Beste paul Heel netjes uitgelegd Werkt perfect P.s.vind je Bildhoven niet een beetje te klein worden Het was trouwens heel interesant voor herhaling vatbaar Bedankt voor alles mvg.jaap
J v Asselt |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 22 jun 2007 : 14:08:18
|
Jaap,
Blij dat het werkt.
Ik heb niets te zeggen over Bilthoven. Ik word uitgenodigd door de HCCM en daar te gast.
Mvg, Paul. |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 22 jun 2007 : 17:45:38
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT
Walter,
Waarom een richtingsverbod?
Mvg, Paul.
Hallo Paul,
mijn beweegreden is heel simpel, het blok is nu wel vanuit de andere richting te benaderen als dit een zgn. 2-richtingsblok is.
met vriendelijke groet,
Walter
Software modeltreinen |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 22 jun 2007 : 20:21:49
|
Walter,
Daar heb jij gelijk in. Echter ik bekijk dingen vaak vanuit het programma. Het kost namelijk meer tijd om een richtingsverbod te checken dan te controleren of een blok is toegestaan.
Ik kan me ook voorstellen dat lang niet iedereen schaduwstations aanlegt die in 2 richtingen worden bereden. Maakt alleen de kans op storingen groter.
Mvg, Paul. |
|
|
|
Onderwerp |
|