Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 53 / Bezoekers Vandaag: 5270
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 168
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Koploper, MC2 en terugmelding
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur  Onderwerp Volgend onderwerp  

JeroenWarmerdam

Netherlands
1 bericht

Geplaatst - 24 mei 2026 :  21:14:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen,

Ik ben nieuw hier dus wijs mij gerust op fouten over het plaatsen. Mijn vraag gaat over koploper in combinatie met Tams MC2. Ik heb de PC met Koploper via mijn wifi-netwerk en HW Virtual Serial Port verbonden met de MC2. Dat werkt aardig, maar S88 berichten zijn onbetrouwbaar. Als ik een verbinding maak dan zie ik dat de MC2 zelf het meteen laat zien. Maar koploper soms niet, soms vertraagt en soms goed.
De koploper staat ingesteld op Marklin. Ik heb ook Intellibox geprobeerd. Maar dan geeft koploper een foutmelding: De communicatie tussen de PC en Intellibox of TWIN-Center staat ingesteld op alleen het Marklin protocol. Hierdoor kan Koploper niet juist functioneren. Het betreft hier "special option" nr. 2. Deze moet worden ingesteld op '2' (=zowel Marklin als P5oX)!
Ik heb geen idee wat dit betekent en of ik iets moet doen in koploper of de MC maar ik kan geen special option 2 vinden.

Weet iemand hier raad mee?

Vriendelijke groet,
Jeroen Warmerdam
   Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina