Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 209 / Bezoekers Vandaag: 3224
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 250
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 logische actie bestuurd door schakelaarstand
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur  Onderwerp Volgend onderwerp  

Peter van der Cammen

Netherlands
8 berichten

Geplaatst - 17 mei 2026 :  20:43:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedendag. Ik heb een probleem: ik wil een logische actie koppelen aan de stand van een schakelaar. Op blz 213 van de handleiding staat:
Logische acties die niet automatisch hun waarde krijgen. Dit zijn logische acties die de uitkomst zijn van speciale acties of van de stand van een schakelaar. De selectie mogelijkheid 'Wanneer waar' staat bij deze acties altijd op 'N.v.t.'

maar hoe doe je dat dan want wanneer je 'nvt' hebt gekozen kun je niets meer kiezen. groeten, Peter

Wim Romijn

Netherlands
1168 Posts

Geplaatst - 17 mei 2026 :  21:53:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Peter,

Je kan deze logische actie koppelen aan een schakelaar die je in het scherm plaatst.
De schakelaar kan je dan aan of uit zetten door een muisklik en de logische actie is dan waar als de schakelaar aan is en niet waar als de schakelaar uit is.

Mvtgr,

Wim Romijn.
N - YaMoRc YD7001 - loconet
Ga naar bovenaan de pagina

Peter van der Cammen

Netherlands
8 Posts

Geplaatst - 18 mei 2026 :  03:14:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Wim, bedankt voor je anwoord maar mijn probleem is dat ik niet weet hoe je die schakelaar koppelt aan de logische actie: volgens de handleiding moet ik bij 'wanneer waar': nvt kiezen maar als je dat doet worden alle velden grijs (behalve de titel van de logische actie). Hoe kun je nu aangeven welke schakelaar aan die logische actie gekoppeld wordt? mvrgr, Peter
Ga naar bovenaan de pagina
   Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina