| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
RobSmith
Netherlands
6 berichten |
Geplaatst - 26 mrt 2026 : 11:29:56
|
Na installatie koploper, Xpressnetli software, bezetmelders, wisseldecoders etc werkt bijna alles. Communicatie met de baan kukt In het baanplan van koploper kan ik de wissels bedienen (Geoline ingebouwde decoders), ik zie -als ik met de Multimaus- een trein laat rijden blokken bezet worden als ik een melder aanrijd. Maar wat niet lukt is een locomotief vanuit het lokwindow besturen... Ergens dus nog 1 of meer instellingen verkeerd, wat heb ik verzuimd? Wie tipt me? Bijvoorbaat dank!
Rob Smith Rolde |
|
|
JPJ
Netherlands
671 Posts |
Geplaatst - 26 mrt 2026 : 12:47:52
|
Hoi Rob,
Ik weet niet wat je allemaal al gedaan hebt. Maar beneden in het rijwindow kun je met de schuifregelaar de loc bedienen. Of de nummerieke toetsen kun je ook gebruiken. Maar heb je de locomotief niet op automatisch rijden staan, dan kun je ook niet met het rijwindow rijden.
Jos |
Bewerkt door JPJ op 26 mrt 2026 12:48:24 |
 |
|
|
RobSmith
Netherlands
6 Posts |
Geplaatst - 26 mrt 2026 : 13:45:47
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door JPJ
Hoi Rob,
Ik weet niet wat je allemaal al gedaan hebt. Maar beneden in het rijwindow kun je met de schuifregelaar de loc bedienen. Of de nummerieke toetsen kun je ook gebruiken. Maar heb je de locomotief niet op automatisch rijden staan, dan kun je ook niet met het rijwindow rijden.
Jos
Jos, Dank voor de reactie. En dus gaan kijken op zolder . . . en dan ontdek je een super basisfout(je). Er zat een tikfout in het decodernummer, moest 84 zijn, er stond 184... Vooreerst kan ik de lok nu bedienen met het rijwindow. Er gaat nog wel meer "mis", maar daar ga ik morgen mee aan de slag. Nog niet alle rail ligt er, maar ik wilde toch wel wat testen of ik alles goed aangesloten had. Zeer bedankt voor je reactie, heeft me indirect op het goede spoor gezet!
Rob Smith Rolde |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|
|
|