Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 101 / Bezoekers Vandaag: 4919
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 943
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Koploper mist bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven"
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur  Onderwerp Volgend onderwerp  

Ben

Netherlands
979 berichten

Geplaatst - 16 sep 2025 :  09:17:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Een raar fenomeen waar ik niet de vinger achter krijg. En ik weet ook niet hoe lang ik het al heb. Ik zoek hulp dus of tenminste iemand die zegt: hé dat heb ik ook.

Situatie: als tijdens het automatisch rijden het "onderhoudsprogramma lokomotieven" wordt geopend kijkt Koploper even niet naar bezetmeld wijzigingen. Het gevolg is een trein die ongecontroleerd door blijft rijden immers een te verwachte bezetmelding wordt niet gevonden.
Ik heb een YD7001-E centrale en communiceer over LocoNet USB. Koploper instellingen zijn zoals het hoort.

Wat is het niet?
* Het zit niet in m'n database, ik heb een nieuwe database gemaakt en daar in rij ik slechts een rondje met een beperkt aantal blokken.
* Het zit niet in de Koploper laptop (HP met windows 10), ik heb twee andere pc's geprobeerd waarvan eentje nieuw met windows 11.

Ik heb een Koploperversie die niet regulier is maar door Paul is aangepast voor de DR5052 draaischijfdecoder. Versie is 9.4.5 build 16.

Koploper is opnieuw geïnstalleerd: geen oplossing.
Drivers van poorten weggegooid en opnieuw geïnstalleerd: geen oplossing.

In Koploper globale instellingen staat het vinkje "uit" bij "minder resources gebruik", zie plaatje. In de helptekst van Koploper staat een stukje tekst over missende bezetmelders bij "oude windows versies" maar ik kan geen relatie leggen.

Mijn maatje Piet heeft dezelfde Koploper (test)versie, rijdt ook over LocoNet maar heeft dit probleem niet. Ik kan er geen soep van brouwen.

Overigens rijdt mijn baan probleemloos, het gaat slechts mis als ik het onderhoudsprogramma open tijdens het automatisch rijden.

Gr, Ben.
   Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina