Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 157 / Bezoekers Vandaag: 567
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 326
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Trein rijdt geblokkeerde sectie in.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

GerardH

Netherlands
4 berichten

Geplaatst - 05 sep 2025 :  15:19:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedendag
Ik ben een absolute beginner met koploper en heb daarom een simpel ovaal gemaakt met 4 blokken. Alles verliep voorspoedig en de trein rijdt keurig met volgende bezetmeldingen op het scherm zijn rondjes. Maar waar ik tegenaan loop is het volgende. Als een volgend blok bezet is, handmatig of door een trein, wordt er netjes gestopt voor het bezette blok maar na 2 seconden gaat de trein weer rijden het bezette blok in. De bezetmeldingen op het scherm blijven staan in het blok waar de trein zou moeten blijven wachten tot het voor hem vrij is. Werkelijk alle handleidingen en fora doorzocht maar kom geen oplossing tegen. De vraag uitgezet of het 3rail forum en nu dus ook hier. Komt iemand dit bekend voor en is het een simpel vinkje wat ik over het hoofd zie?
gr Gerard

Download Attachment: ovaal_20250905_150921.zip
4,99 KB

Bonaza

Belgium
849 Posts

Geplaatst - 05 sep 2025 :  16:29:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Gerard,

Bij de blokeigenschappen heb jij geen keervinkjes gezet. Bij voorbeeld: Er komt een trein in blok 1 uit blok 4. Als de trein dan terug moet naar blok 4 dan moet er een keervinkje staan bij blok 4.
En dit geld dan ook in de overige blokken 2, 3 en 4 ook.

grts