Auteur |
Onderwerp  |
|
Dave
Netherlands
134 berichten |
Geplaatst - 14 aug 2025 : 12:49:59
|
Hoi!
ik heb een vraag. Om een deadlock te voorkomen heb ik ingesteld dat blok 3 vrij moet zijn als er een trein vanuit het schaduwstation ( blok 8 t/m 25) naar boven wilt via blok 6, dit werkt goed.
Alleen gebeurd het soms dat wanneer een trein al onderweg is in/naar blok 6 Koploper een trein vanuit het andere schaduwstation ( blok 27 t/m 40) naar blok3 stuurt. Wanneer dit een treinstel is, is dat goed maar een getrokken trein zorgt ervoor dat de boel geblokkeerd wordt.
Dus mijn vraag, wanneer er een rijweg naar blok6 is gezet, hoe voorkom ik dat er een getrokken trein naar Blok 3 gaat?
Alvast dank voor het meedenken!
Download Attachment: Rheintor.zip 67,23 KB
MVG Dave |
|
Bonaza
Belgium
831 Posts |
Geplaatst - 14 aug 2025 : 18:15:49
|
Hallo Dave,
Net zoals je hebt ingesteld dat blok 3 vrij moet zijn voor treinen uit het schaduwstation (blok 8 t/m 25. Zou ik blok 3 en 6 instellen dat deze vrij moeten zijn voor treinen komend uit schaduwstation (blok 27 t/m 40).
Met vriendelijke groeten
Marcel |
 |
|
Dave
Netherlands
134 Posts |
Geplaatst - 14 aug 2025 : 18:36:36
|
Hoi Marcel, dank voor je tip. Echter als er en treinstel naartoe gaat, kan deze weer keren dus dat is geen punt . Het gaat puur om de getrokken treinen.
MVG Dave |
 |
|
Bonaza
Belgium
831 Posts |
Geplaatst - 14 aug 2025 : 18:55:00
|
Dave,
Dit kan je dan bereiken met logische en special acties. Je kan een logische actie aanmaken voor een bepaald treintype (goederentrein). Daarna kan je een speciale actie maken die het rijden naar blok belet als meerder logische acties waar worden. Je zal ook nog een logische actie moet aanmaken als blok 6 bezet of gereserveerd is.
Groeten
Marcel |
 |
|
Wim Romijn
Netherlands
1126 Posts |
Geplaatst - 14 aug 2025 : 19:00:56
|
Hallo Dave,
Als bepaalde treinen wel naar blok 3 mogen en andere niet dan kan je dat oplossen met logische acties en een variabele route.
Je maakt bijvoorbeeld een logische actie trein rijdt van blok 27 t/m 40 naar blok 6. En dan maak je een variabele route verbod naar blok 3 vanuit 27 t/m 40 voor alle treintype's die dat niet mogen en die wordt aangestuurd door de logische actie.
Mvtgr,
Wim Romijn. N - YaMoRc YD7001 - loconet |
 |
|
Dave
Netherlands
134 Posts |
Geplaatst - 14 aug 2025 : 19:26:03
|
Ah super, daar kan ik wat mee. Dank jullie wel!
MVG Dave |
 |
|
Bonaza
Belgium
831 Posts |
Geplaatst - 14 aug 2025 : 21:10:45
|
Dave,
Hou ons op de hoogte van je vorderingen. Er zijn wel meerdere wegen die leiden naar de oplossing in koploper.
Groeten
Marcel |
 |
|
Dave
Netherlands
134 Posts |
Geplaatst - 14 aug 2025 : 21:26:01
|
Als ik wat heb geprogrammeerd en het werkt laat ik het zeker horen!
MVG Dave |
 |
|
|
Onderwerp  |
|