Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 265 / Bezoekers Vandaag: 5290
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 298
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Graag advies
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur  Onderwerp Volgend onderwerp  

RaymondW

Netherlands
5 berichten

Geplaatst - 03 jul 2025 :  16:49:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo experts en andere meer van Koploper wetende gebruikers,

Sinds een tijdje dus bezig met Koploper en net even een half uurtje 3 treinen op de automatische piloot wat variabele routes laten rijden. Dat ging zonder problemen wonderwel goed. Hebben al die uren Youtube kijken en handleidingen lezen toch nut gehad.

Graag dus advies of ik iets beter of anders kan doen. Dat zal ongetwijfeld wel zo zijn dus als iemand naar mijn baan kan en wil kijken dan zie ik vanzelf wel de op en aanmerkingen verschijnen.

Groet,
Raymond

Hier stond een link naar een bestand wat niet goed was.

ps. Er staat nog geen enkel sein op m'n baan. Die komen er wel, ooit.

Bewerkt door RaymondW op 03 jul 2025 22:20:35

Bonaza

Belgium
826 Posts

Geplaatst - 03 jul 2025 :  20:24:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Raymond,

Waar is jouw baanoverzicht in je database gebleven ? Dit is een venster dat je normaal niet kan sluiten. Mogelijk een fout in de database die je geplaatst hebt.

grts

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

RaymondW

Netherlands
5 Posts

Geplaatst - 03 jul 2025 :  22:17:58  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Bonaza

Beste Raymond,

Waar is jouw baanoverzicht in je database gebleven ? Dit is een venster dat je normaal niet kan sluiten. Mogelijk een fout in de database die je geplaatst hebt.

grts

Marcel

uhhhh.... Die staat bij mij los van het hoofdscherm, dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat het niiet te zien is. Ik heb aan de laptop een 2de scherm hangen en daar staat ie op. Inmiddels een nieuw backup gemaakt waar het overzicht wel in te zien is, hoop ik.

Download Attachment: Zolderbaan_20250703_221404.zip
12,32 KB

Deze moet dan wel volledig zijn.

Groet,
Raymond

Bewerkt door RaymondW op 03 jul 2025 22:21:51

Bonaza

Belgium
826 Posts

Geplaatst - 04 jul 2025 :  08:02:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Morgend Raymond,

Inderdaad nu staat je baanoverzicht wel op onze database. Ik heb eens naar je database gekeken. Er is nog zoveel dat je kan doen. Denk eens aan vaste/variabele routes. Stoptijden locs/baanblok en vooral je kan nog zoveel doen met Speciale en Logische acties. Het is maar wat jezelf wil bereiken.

Groeten

Marcel

JPJ

Netherlands
596 Posts

Geplaatst - 04 jul 2025 :  08:58:32  Toon profiel  Reageer met citaat
@Marcel,

wat Raymond eerst moet doen is vinkjes bij keer loc op de draaischijf nakijken.

Jos

RaymondW

Netherlands
5 Posts

Geplaatst - 04 jul 2025 :  10:13:20  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door JPJ

@Marcel,

Jos

Daar moet ik inderdaad nog eens goed naar kijken. Ik heb hem wel in het baanplan opgenomen en aangegeven dat ie via Draai15 aangestuurd word maar dat is niet het geval. Ik bedien die handmatig.

Waar ik nog mee aan het stoeien ben er is voor zorgen dat de V200 niet vanuit uit blok 8 of 9 via blok 25 naar blok 2 of 3 rijd. De V200 is gekoppeld aan 3 Silberlingen, dus duw/trek combi. Dat mag ie wel als ie trekt maar niet als ie duwt. Als ie duwt dan loopt er soms net na wissel 1 een rijtuig uit de rails.
En al die andere dingetjes zoals sluiten van deuren, fluitje van de conducteur, aan de stoomfluit trekken etc komen allemaal wel. Belangrijkste is dat ik nu m’n treinen automatisch kan laten rijden zonder deadlocks en/of aanrijdingen.

Groet,
Raymond

P de Reede

Netherlands
275 Posts

Geplaatst - 04 jul 2025 :  10:50:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Raymond,

Dat doe je zonder al die ,zonder logiche actie en wat je al niet meer heb gemaakt,en dan zie je pas wat je fout heb gedaan en daar leer je het meest van.

Mvrg Piet

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door RaymondW

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door JPJ

@Marcel,

Jos

Daar moet ik inderdaad nog eens goed naar kijken. Ik heb hem wel in het baanplan opgenomen en aangegeven dat ie via Draai15 aangestuurd word maar dat is niet het geval. Ik bedien die handmatig.

Waar ik nog mee aan het stoeien ben er is voor zorgen dat de V200 niet vanuit uit blok 8 of 9 via blok 25 naar blok 2 of 3 rijd. De V200 is gekoppeld aan 3 Silberlingen, dus duw/trek combi. Dat mag ie wel als ie trekt maar niet als ie duwt. Als ie duwt dan loopt er soms net na wissel 1 een rijtuig uit de rails.
En al die andere dingetjes zoals sluiten van deuren, fluitje van de conducteur, aan de stoomfluit trekken etc komen allemaal wel. Belangrijkste is dat ik nu m’n treinen automatisch kan laten rijden zonder deadlocks en/of aanrijdingen.

Groet,
Raymond

Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina