Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 91 / Bezoekers Vandaag: 394
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 251
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 Voorrang
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

martinb

66 berichten

Geplaatst - 08 mei 2007 :  15:47:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van martinb  Reageer met citaat
Wellicht een idee:


Voor zover ik kan zien werkt de voorrang als volgt:
Als 2 locs in precies dezelfde seconde weg willen rijden gaat de loc met de hoogste voorrang eerst. Thats it.

Wellicht een verbetering: ergens kun je aangeven binnen welke maximale tijdseenheid (b.v. 10 sec) locs met elkaar rekening gaan houden. Dus niet 1 seconde, maar X.
De loc met de hoogste voorrang binnen die aangegeven tijdseenheid X krijgt dan voorrang en de andere moet wachten.

Locs die over die tijdeenheid komen, vallen er buiten.

Op die manier werkt voorrang m.i. net wat netter. Een stoptrein met een lage voorrang zal desnoods wat langer wachten (die 10 sec als voorbeeld) op de sneltrein.

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb omschreven.

Groet,
Martin

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 08 mei 2007 :  19:26:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Martin,

Je hebt het heel duidelijk omschreven alleen kan ik dit met geen mogelijkheid inbouwen. De loc met minder voorrang zou dan steeds in ieder blok even gaan stoppen omdat deze moet wachten.

En wat dat op het moment dat toch na het verstrijken van de 'voorrangswachttijd' de trein met de minste voorrang laten vertrekken en dan net een seconde later zou die andere trein met hogere voorrang mogen gaan. Het blijft altijd een moment waarop het voor het gezicht fout gaat.

Ook moet ik dan opeens rekening gaan houden met het zoeken naar vrije blokken of andere treinen die eventueel ook gaan zoeken en wat als er meerdere keuzes zijn? Ik ben bang dat in deze gevallen Koploper samen met mij de draad gaat kwijtraken.

Wie weet krijg ik ooit nog eens een goede gedachte hierover (spookmelding heeft ook 3 jaar geduurd), maar ik geef je voorlopig weinig hoop op een oplossing.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina