Auteur |
Onderwerp |
|
jimmaet
Finland
423 berichten |
Geplaatst - 26 dec 2024 : 21:13:23
|
Hoi! Mijn ontkoppelaar (simpele magneetspoel) maakt, zoals gewild, een 5sec puls en dan uit. Maar alleen als ik hem "uit" zet in Koploper, dus de transitie van rood naar groen. Zelfde actie ook op aspect 1 gezet, maar maakt niet uit. Wat kan ik beter anders doen? Ik zou hem graag aan hebben terwijl hij op rood staat, en bij groen weer uit, als niet daarvoor al de ingestelde tijd is verstreken.
(De SetLevel&wait is om mogelijk een sterke inrush stroom en lagere houdstroom te genereren).
Prettig Nieuwjaar,
Kees Visser Rond de Finse Saunazolder 70m hoofdlijn met DR5000, BMD16N-SD LDT S-Dec4 en OC32. Fins landschap, NL en FIN materieel
|
Bewerkt door jimmaet op 26 dec 2024 21:16:11 |
|
Wim Romijn
Netherlands
1040 Posts |
Geplaatst - 27 dec 2024 : 10:45:09
|
Hallo Kees,
Ik heb geprobeerd of de knop ontkoppelen automatisch uit is te zetten maar dat lukt mij niet, ook niet door hetzelfde adres aan een logische actie te koppelen, of ik doe dat niet op de goede manier.
Wat wel kan is de schakelaar te gebruiken, die kan ook een adres dus een ontkoppelrail schakelen. Aan de schakelaar koppel je dan een adres en een logische actie, de logische actie kan je dan in een sequens na 5 seconden uit zetten. Je krijgt dan geen groen/rood maar aan/uit.
Mvtgr,
Wim Romijn. N - YaMoRc YD7001 - loconet |
|
|
hubertus
Netherlands
2004 Posts |
Geplaatst - 27 dec 2024 : 11:22:36
|
Een ontkoppelrail schakelt niet tussen rood en groen, het is altijd maar een van de twee, rood of groen. Eerst selecteer je een ontkoppelrail, het bolletje wordt dan rood. Pas bij de tweede keer klikken met de muis of drukken op de spatiebalk, wordt de ontkoppelrail ook bekrachtigd gedurende de ingestelde tijd.
Wil je wel zelf kunnen schakelen met rood en groen, dan inderdaad een schakelaar of wissel gebruiken. Nadeel van een schakelaar is wel dat die in de voorrang van het schakelen van adressen ergens achteraan komt.
groet, Huub |
Bewerkt door hubertus op 27 dec 2024 11:22:52 |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|