J.Heuschkiel
Netherlands
131 berichten |
Geplaatst - 02 mei 2007 : 20:03:12
|
Hallo Koplopers,
Ik weet niet of ik hier bij "gevorderden" goed zit met mijn vraag Ik heb al eens door alle onderwerpen gebladerd, maar (nog) niet gevonden wat ik zoek. Of niet goed gezocht ? Excuus als ik dus een reeds gestelde vraag weer opnieuw stel !
Ik zou nl. graag een (schaduw)spoor gebruiken om loks ZONDER trein automatisch (!!!) achter elkaar op te stellen i.v.m. gebrek aan "vitrine-ruimte".
Daarvoor heb ik denk ik 2 opties nl.: - Doorrijspoor en FIFO (First in, First Out) - Kopspoor en LIFO (Last In, First Out)
Aangezien ik het wiel niet opnieuw wil uitvinden de vraag : Is hier wellicht iemand die dit al eens gerealiseerd heeft en mij wil en/of kan duidelijk maken, hoe ik dat moet aanpakken ? Zelf heb ik ook al een idee, maar elke hulp is welkom. Ik maak gebruik van reed-contacten als terugmelders (vind ik persoonlijk nog steeds ideaal; maar dat is een andere discussie !) - De éérste optie is (waarschijnlijk ???) een reeks van kortere blokken achter elkaar. Normaal gesproken zou dit dus geen probleem hoeven te zijn. Waar moet ik extra op letten ? - De tweede optie is een stuk lastiger i.v.m. "doodlopen". In beide gevallen denk ik, dat elk blok maar één terugmelder nodig heeft i.v.m. sterk verlaagde snelheid (rangeer-stand). Wie-o-wie geeft mij één of meerdere hints ? Alvast bedankt.
M.vr.gr. Jo Heuschkiel H0-IB-DCC |
|