Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 205 / Bezoekers Vandaag: 3312
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 546
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma

Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Probleem met DR5052 en koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

John21

Netherlands
26 berichten

Geplaatst - 31 okt 2024 :  18:47:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Allemaal,

Ik heb al een geruime tijd de DR5052 voor mijn draaischijf, Deze werkt helemaal naar behoren, Nou zit ik alleen met een volgens probleempje:

Wanneer er kortsluiting ontstaat op de treinbaan stopt mijn draaischijf met draaien (Fysiek), In koploper blijft de schijf wel doordraaien.

Ik gebruik alleen de Track-input aansluiting van de DR5052 die op de YD-7001 is aangesloten.

Is er iemand die weet of ik de Externe spanning op de DR5052 TEGELIJK kan gebruiken met de Track-Input??

Zodat de draaischijf ondanks een kortsluiting op de baan blijft doordraaien naar het juiste spoor.

Ben

Netherlands
931 Posts

Geplaatst - 01 nov 2024 :  05:53:32  Toon profiel  Reageer met citaat
In de handleiding van de 5052 staat dat je een externe spanning kan gebruiken als de DCC spoorspanning lager is dan 16V. Daar leid ik uit af dat het dus kan maar ben niet zeker. Je zou Karst Drenth de ontwikkelaar van de DR5052 eens kunnen benaderen.

Ik heb ook een DR5052. Als tijdens het draaien een kortsluiting optreedt waardoor de spanning weg valt stopt de schijf uiteraard met draaien maar de draai wordt afgemaakt als de spanning weer terug komt. Koploper krijgt pas dan een seintje middels een terugmelding dat de brug het juiste spoor heeft bereikt. Er is naar mijn mening dus geen probleem.

Gr, Ben.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina