Auteur |
Onderwerp |
|
Piet Bakker
Netherlands
66 berichten |
Geplaatst - 14 okt 2024 : 19:27:43
|
Heren, De lichtgoederen, stoptrein en Orlando laten zich niet plaatsen op de betreffende startsporen, t.w.14, 3 en 15. Het heeft perfect gewerkt.
Waar zit mijn fout.
Piet Bakker.
20241014191649_BakkerBaan.zip
lol in het configureren |
|
hubertus
Netherlands
1988 Posts |
Geplaatst - 14 okt 2024 : 22:10:24
|
Je hebt in de variabele route op het tabblad "stamgegevens" een vinkje staan bij "Altijd tenzij geselecteerd". Die route is dan juist wel actief als je die niet in het rijwindow aanvinkt. In jouw database geldt die variabele route nu dus bij elke loc, behalve bij de BR85. Misschien onbedoeld aangevinkt?
groet, Huub |
|
|
Piet Bakker
Netherlands
66 Posts |
Geplaatst - 14 okt 2024 : 22:30:15
|
Huub,
Opgelost, ik ga proberen je oplossing te begrijpen, het kraakt, Dat vinkje? Ik ben een tevreden man.
Groet Piet.
Bewerkt door Piet Bakker op 14 okt 2024 22:33:46 |
|
|
hubertus
Netherlands
1988 Posts |
Geplaatst - 17 okt 2024 : 21:14:48
|
Met een variabele route leg je een beperking op. Normaal geldt die beperking alleen als een variabele route actief is voor een loc. Met dat vinkje draai je de boel om. De beperking van de variabele route geldt dan juist als de variabele route niet actief is. En dan vervallen dus juist de beperkingen als je de variabele route wel activeert bij een loc.
groet, Huub |
|
|
Piet Bakker
Netherlands
66 Posts |
Geplaatst - 18 okt 2024 : 19:32:05
|
Huub,
Lezen, lezen en herlezen. beperking voor de trein met een variabele route, de BR85. duidelijk. Het vinkje geldt nu voor elke trein behalve BR85, ook duidelijk.
Blijf voor mij de vraag waarom de vaste route treinen worden geweigerd op de startroutes tijdens slepen.
Huub, ik ben tevreden, het rijdt als de spreekwoordelijke trein.
Groet Piet.
|
|
hubertus
Netherlands
1988 Posts |
Geplaatst - 18 okt 2024 : 20:17:13
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Piet Bakker Blijf voor mij de vraag waarom de vaste route treinen worden geweigerd op de startroutes tijdens slepen.
Omdat die richtingsblokken zijn uitgesloten in de variabele route, dan kun je er geen loc plaatsen.
groet, Huub |
|
|
Piet Bakker
Netherlands
66 Posts |
Geplaatst - 18 okt 2024 : 21:22:02
|
Dank Huub.
|
|