Auteur |
Onderwerp |
|
willem22
Netherlands
96 berichten |
Geplaatst - 03 aug 2024 : 22:45:27
|
Hallo, wie kan mij aangeven waar ik het eerder het eerder het vrij geven van het verlaten van vorig blok. Nu wordt na twee blokken verder pas vrijgegeven. Grt.willem. |
|
Ben
Netherlands
931 Posts |
Geplaatst - 04 aug 2024 : 06:29:52
|
In de regel wordt een blok vrijgegeven op de eerste melder van het volgend blok. Het is bij eigenschappen blok in te stellen als je het anders wilt.
Voorts kan het ook zo zijn dat een trein niet in het blok past en daardoor het vorig blok ook bezet houdt. Het wordt dan pas een blok verder vrijgegeven. Dat is in te stellen bij aanvulling blokgegevens: actie bij te lange trein.
Gr, Ben. |
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 04 aug 2024 : 10:58:09
|
Je kan ook kiezen voor: Instellingen per database Tabblad Seinen/Wissels Vrijgave op basis van treinlengte Tevens geldt ook voor vrijgave blokken.
Hierna bij de aanvullende blokgegevens Vorig blok vrijgeven op basis treinlengte.
Ook de wisselstraten vrijgeven op de eerste bezetmelder.
Zodra dan de trein het blok en de wisselstraat op basis van zijn lengte het blok heeft verlaten wordt deze vrijgegeven.
Mvtgr,
Wim Romijn. N - YaMoRc YD7001 - loconet |
|
|
willem22
Netherlands
96 Posts |
Geplaatst - 04 aug 2024 : 16:11:00
|
Bedankt mensen zal , Indien wat minder warm van mijn zolderbaan ruimte in koploper de aanbevelingen toepassen. Grt.willem. |
Bewerkt door willem22 op 04 aug 2024 16:14:04 |
|
|
willem22
Netherlands
96 Posts |
Geplaatst - 12 aug 2024 : 14:46:53
|
Ben er nog niet helemaal uit. Het volgende uitleg hopelijk doe ik zo goed mogelijk. Trein vertrekt in blok 2 , gaat direkt van groen naar rood bij het volgende blok ,maar gaat nu naar wit als de trein twee blokken verder is.
File uploaden nog niet gelukt ,ga verder uitzoeken. |
|
|
willem22
Netherlands
96 Posts |
Geplaatst - 12 aug 2024 : 14:49:45
|
Download Attachment: willem2.zip 16,32 KB |
|
|
Ben
Netherlands
931 Posts |
Geplaatst - 12 aug 2024 : 14:56:22
|
Het blok blijft een 30 sec extra bezet na vrij komen omdat je dat hebt ingesteld bij "Minimale vrije tijd" in "aanvulling blokgegevens" van blok 2. |
|
|
willem22
Netherlands
96 Posts |
Geplaatst - 12 aug 2024 : 16:41:58
|
Ben, bedankt voor deze reactie, ga zo snel als mogelijk dit corrigeren. Grt. Willem.
Ps, heb nog wat vraagjes maar dit later. |
|
|
willem22
Netherlands
96 Posts |
Geplaatst - 23 aug 2024 : 14:50:47
|
Top , dit is geheel opgelost . Maak nog wel een nieuw draadje voor wat andere problemen. |
|
|
rudolph kroll
Netherlands
45 Posts |
Geplaatst - 01 sep 2024 : 21:08:33
|
Nog een aanvullende vraag voor Willem
Wat is het voordeel om het voorgaande blok vrij te geven op basis van: treinlengte ten opzichte van de eerste volgende bezetmelder in het volgende blok
Volgens mij wordt het voorgaande blok toch het snelste vrijgegeven bij gebruik van de eerst volgende bezetmelder.
Wanneer is gebruik van de treinlengte dan de beste oplossing ?
rudolph |
|
|
rudolph kroll
Netherlands
45 Posts |
Geplaatst - 01 sep 2024 : 21:09:51
|
Ik bedoel aanvullende vraag voor Ben
rudolph |
|
|
Ben
Netherlands
931 Posts |
Geplaatst - 02 sep 2024 : 02:14:46
|
Vrijgave op basis van treinlengte is vooral bedoeld om de achterliggende wisselstraat vrij te geven met de zekerheid dat de gehele trein gepasseerd is. Dat biedt namelijk voordelen: een kort treintje in een lang blok zal een wisselstraat al snel vrijgeven in plaats van helemaal door te rijden naar de laatste melder.
Tevens kun je op die manier het voorgaand blok ook vrijgeven maar het hoeft niet, het mag ook gewoon op basis van het bereiken van de eerste melder van het volgend blok. |
|
|
willem22
Netherlands
96 Posts |
Geplaatst - 02 sep 2024 : 11:27:37
|
Nog even antwoord op mijn verzoek. Ik rij uitsluitend railbussen op dat deel van mijn baan , per vergissing die optie van vrijgave geactiveerd,dus blij met de oplossing van Ben.
|
|
|
|
Onderwerp |
|