Op het computerscherm kijk ik voor de treinbesturing naar het scherm: baanoverzicht, overzicht locomotieven en een rijwindow. Als ik de pc afsluit en daarna weer opstart, dan is de oorspronkelijke schermindeling weg. Dus ik miet de schermen weer verplaatsen en vergroten.
Vraag: Hoe kan ik de schermindeling vastzetten zodat bij iedere nieuwe sessie hetzelfde beeld wordt getoond ? Kan ik ook meerdere rijwindows tegelijkertijd open hebben staan ?
Dat staat toch in Ben zijn eerste plaatje Via het menu "Positie venster" en dan in het rechter rijtje kiezen voor "Opslaan bij afsluiten" En voor de zekerheid. Dat menu vindt je door op het trein symbooltje van het venster te klikken.
Hallo, Ik waardeer jullie inzet enorm maar ik kan het niet vinden. Zie de bijlage. Ik gebruik versie 9.4.
Wellicht dat jullie het exacte stappenplan hebben. Zo niet is het ook goed. Met dut Koploper euveltje is te leven. De tab met het aantal rijwindows (waar de rode pijl bij staat) heb ik wel gevonden en aangepast.
Je activeert het venster dat je wil vastzetten door op het piepkleine koploper logootje bovenaan in het venster voor de naam van het venster te klikken. En dan komt het rolldown menu te voorschijn waarin dan het menu "Positie venster" zit. Als je hierop gaat staan komt het volgende menu te voorschijn waarin "Opslaan bij afsluiten" staat. Je kan dit dan doen voor elk venster dat je een vaste plaats wil geven.