Auteur |
Onderwerp |
|
Opa treintje
Netherlands
21 berichten |
Geplaatst - 08 mrt 2024 : 17:55:01
|
Hallo forum leden. Hier is in het verleden meermalen over geschreven toch kan ik de situatie bij mij niet herleiden. Alles aangesloten werkt prima ben aan het rijden en wil wat finetune in de KL instellingen. Terug uit de instellingen wil ik weer gaan rijden en krijg deze melding. Gisteren kreeg ik dit ook maar na en paar keer de instellingen gewijzigd te hebben ging koploper van start. Ik heb Windows 11. IB II. Heb een virtuele USB poort geïnstalleerd. Com 3. Silicon Labs CP210x USB to UART Bridge (COM3). De ene keer wel rijden op de zelfde instellingen en de ander keer weer niet!? Groet Auke
|
|
Opa treintje
Netherlands
21 Posts |
Geplaatst - 08 mrt 2024 : 18:05:48
|
Een update. PC laten herstarten en KL doet weer zijn normale werk. Op naar de volgende melding. Groet Auke |
|
|
Bonaza
Belgium
773 Posts |
Geplaatst - 08 mrt 2024 : 21:13:53
|
Hi Auka,
Kan je even noteren voor ons welke melding je krijgt ?
grts
Marcel |
|
|
Opa treintje
Netherlands
21 Posts |
Geplaatst - 09 mrt 2024 : 00:14:06
|
De zin boven deze topic. "Er is geen respons van de centrale eenheid van de treinbaan." |
|
|
willem22
Netherlands
96 Posts |
Geplaatst - 09 mrt 2024 : 11:19:34
|
Com poort ? |
|
|
willem22
Netherlands
96 Posts |
Geplaatst - 09 mrt 2024 : 16:40:44
|
Com poort ? |
|
|
Ben
Netherlands
931 Posts |
Geplaatst - 09 mrt 2024 : 17:50:31
|
Ja: Com poort. |
|
|
Opa treintje
Netherlands
21 Posts |
|
Bonaza
Belgium
773 Posts |
Geplaatst - 10 mrt 2024 : 18:10:38
|
Hey Auka,
Geen respons van de centrale eenheid wijst op een invalide verbinding tussen centrale en PC. Dit kan een slecht contact zijn op één van de stekkers. Een kabel die het laat afweten. Het is niet te zoeken in de instellingen van koploper.
Groeten
Marcel
|
|
|
Ben
Netherlands
931 Posts |
Geplaatst - 10 mrt 2024 : 19:25:49
|
Lezen jullie wel?
Het was een driver dingetje wat is opgelost na reboot. Da's wat Auke schrijft. |
|
|
Opa treintje
Netherlands
21 Posts |
Geplaatst - 11 mrt 2024 : 17:27:44
|
Heren. Krijg weer de melding. Wederom een reboot gedaan van de PC, zelfde melding. Haal ik de stekker uit de COM poort dan krijg ik in ieder geval een melding "Fout bij het openen van COM poort! (com3 "Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden") natuurlijk de stekker ligt eruit. Doe ik nu de stekker er weer in en KL opstarten en nee maar ja hoor KL heeft weer contact met de IBII!! Kan weer rijden. Nu maar niet de PC en KL afsluiten, want anders is het misschien weer raak. Groet Auke |
|
|
JPJ
Netherlands
543 Posts |
Geplaatst - 11 mrt 2024 : 17:39:41
|
Hallo auke,
Waarom een reboot van je pc ? Misschien is de kabel van de usb stekker niet helemaal jofel.
Jos
|
|
|
Bonaza
Belgium
773 Posts |
Geplaatst - 11 mrt 2024 : 20:05:28
|
Oei dan is het Ben die niet goed leest. Kijk alle verbindingen tussen PC en centrale nauwkeurig na. Het kan in een kabel zitten maar ook in een stekker. Erger is natuurlijk als het zou zitten in de vrouwelijke stekkers in PC of centrale.
grts
Marcel |
|
|
Ben
Netherlands
931 Posts |
Geplaatst - 12 mrt 2024 : 05:46:02
|
Auke zegt dat hij het met een reboot oplost. Typisch Windows dingetje dus, driver perikelen. Kabel is een gewone printerkabel USB A naar B.
|
|
|
Opa treintje
Netherlands
21 Posts |
Geplaatst - 12 mrt 2024 : 15:56:10
|
Hallo heren, bedankt voor het meedenken tot nu toe. Vanochtend gereden daarna iets aangepast in het baanontwerp wil opnieuw gaan rijden (groene spiegelei) en weer raak. Kabel onder de baan verwijderd en vrij los laten hangen. Als ik de stekker uit de IB haal geeft de pc een jengeltje teken dat er iets verwijderd of aangebracht wordt. Dan neem ik aan dat er dan een verbinding is tussen pc en IB. Ga morgen een nieuwe kabel kopen kijken of dat wat helpt. Krijg nu ook melding: ClearCommError function failend (win error code 5)
|
|
|
Bonaza
Belgium
773 Posts |
Geplaatst - 13 mrt 2024 : 20:15:14
|
Hi Auke,
Heb je al een update van je problemen. Reeds nieuwe kabel geprobeerd ?
grts
Marcel |
|
|
Bonaza
Belgium
773 Posts |
Geplaatst - 15 mrt 2024 : 22:24:35
|
Er is geen respons van Opa treintje met het koploperforum :-) |
|
|
Opa treintje
Netherlands
21 Posts |
Geplaatst - 16 mrt 2024 : 17:19:33
|
Jawel hier is tie weer met de oplossing. Had ik eerder niet verteld dat de kabel lengte 5 m1 is? Nou bij deze dan. Een zeeeeeer goede neef van mij gaf de oplossing... je kabel is net iets te lang. Daar heb ik een Extension cable voor je, een soort kabelversterker. Die heeft hij opgestuurd en het werkt weer perfect nou ja er ontspoort wel eens een trein maar dat ligt niet aan de kabellengte. Allen bedankt voor het meedenken. Groet Auke |
|
|
Bonaza
Belgium
773 Posts |
Geplaatst - 16 mrt 2024 : 19:55:13
|
Hey Auka,
Het zat dan toch in de kabel, dan wel niet met een onderbreking of slecht contact. Maar door een lengte van vijf meter. Goed dat het opgelost is. Veel plezier verder.
mvg
Marcel |
|
|
|
Onderwerp |
|