Auteur |
Onderwerp |
|
robstuart
Netherlands
240 berichten |
Geplaatst - 17 mei 2023 : 16:18:42
|
Het is mij uit de handleiding niet geheel duidelijk hoe je claimen van blokken kan instellen in een vaste route. Wat ik uit de handleiding kan opmaken is dat claimen van de blokken alleen kan bij het starten van de route en dan alleen van de eerste tot x aantal afhankelijk van je instelling.
Gedurende de vaste route verloop is claimen van blokken verder niet meer mogelijk. In mijn voorbeeld zijn een tweetal blokken die ik graag wil claimen maar die zijn niet in het begin van de route maar bijna achterin het route verloop.
Wie kan mij wegwijs maken?
Rob
0-Spoor -- LENZ: LZV100/LH100 3.6, LI101 2.1 RS-232 |
|
Bonaza
Belgium
773 Posts |
Geplaatst - 17 mei 2023 : 16:46:10
|
Hallo Rob,
Ik denk dat je best je database hier plaatst. Dan kan je duidelijk uitleggen wat je wil bereiken.
grts
Marcel |
|
|
phdirk
Netherlands
2567 Posts |
Geplaatst - 17 mei 2023 : 17:21:54
|
Hallo Rob,
Als je de vaste route selecteert, zie je onderin het window een leeg veld, waarboven staat Diverse Opties. Als je het blok dat je wilt claimen naar dat lege veld sleept, kun je bepalen hoe je dat blok wilt claimen.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
robstuart
Netherlands
240 Posts |
Geplaatst - 18 mei 2023 : 10:18:42
|
Dirk, dank voor de tip. Ik ga ermee aan de slag.
Mvg Rob
|
|
robstuart
Netherlands
240 Posts |
Geplaatst - 30 mei 2023 : 15:01:15
|
Hallo Dirk,
Het is leuk werken met de claim mogelijkheden. Het was me uit de handleiding niet duidelijk hoe dit kan worden ingesteld.
Hartelijk dank voor de tip .
mvg, Rob
|
|
phdirk
Netherlands
2567 Posts |
Geplaatst - 30 mei 2023 : 21:05:49
|
Hallo Rob,
Graag gedaan en mooi dat het werkt. Je kunt er inderdaad hele leuke dingen mee doen. Koploper blijft een verrassend veelzijdig programma.
|
|
henkvegter
Netherlands
23 Posts |
Geplaatst - 18 nov 2024 : 22:00:38
|
Beste Rob (Stuart). Zou je nog eens willen toelichten hoe jou dit gelukt is? Bij mij staan de vaste routes op "herhaal route". De routes eindigen in het blok waar ze begonnen, in het laatste blok staat daarom "keren toegestaan". Als de overgang van het startblok naar het eerste vervolgblok in de route is toegestaan, start de vaste route opnieuw. Echter ditmaal helaas zonder de gewenste claims opnieuw te leggen.
Ik wil eigenlijk bereiken, dat bij het HERHALEN van de vaste route (dus bij de tweede, derde enz. doorloop) DEZELFDE claims worden gelegd als bij de start van de eerste doorloop. Het is me tot nu toe niet gelukt.
Alvast veel dank. Met vriendelijke groet Henk.
|
|
|
phdirk
Netherlands
2567 Posts |
Geplaatst - 19 nov 2024 : 20:44:15
|
Hallo Henk,
Ik volg niet helemaal wat er precies bij je vaste route gebeurt. Als een vaste route wordt herhaald, dan lopen ook de claims en andere zaken, die zijn ingesteld in de vaste route, zoals lokwissels, starten van speciale acties via logische acties en dergelijke gewoon mee. Volgens mij moet je in je eindblok niet opgeven dat keren is toegestaan. Dat regelt Koploper zelf bij het herstarten van de route.
|
|
henkvegter
Netherlands
23 Posts |
Geplaatst - 20 nov 2024 : 12:52:14
|
Hallo Dirk, dank je, geprobeerd, maar dan stopt de vaste route na de 1e rondrit met de mededeling "Treinrouteblok x" (met x het nummer van het 1e blok) kan niet keren!". Dus volgende ritten worden niet meer gestart.
Nee mijn ervaring is dat de vaste route de gewenste claims bij herhalingen van die route (als je "herhaal route" aanvinkt) niet meer niet meer legt. Dat doet hij alleen de 1e keer. En ik weet niet hoe ik dat kan oplossen. |
Bewerkt door henkvegter op 20 nov 2024 12:58:10 |
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 20 nov 2024 : 13:37:27
|
Je kan heel goed een blok of blokken claimen.
Je moet er wel wat voor doen. Maak een logische actie: "Blok claimen" Maak een schakelaar op het scherm voor deze logische actie. Maak een speciale actie die op basis van de waarde van de logische actie het blok claimt.
Als je op het scherm ziet dat bij inschakelen van de schakelaar het blok geclaimd wordt en weer uit gaat als de schakelaar uit is. Werkt dit goed dan neem je de schakelaar op in je vaste route waarbij hij aan gaat als je wil claimen en uit moet als de claim moet worden vrijgegeven.
Mvtgr,
Wim Romijn. N - YaMoRc YD7001 - loconet |
Bewerkt door Wim Romijn op 20 nov 2024 13:44:08 |
|
|
phdirk
Netherlands
2567 Posts |
Geplaatst - 20 nov 2024 : 21:37:34
|
Hallo Henk,
Als ik voor het laatste blok 'keren toegestaan' opgeef, dan krijg ik altijd de melding dat die opdracht niet kan worden uitgevoerd. Als ik dat niet invul, dan gaat het wel goed. Ik ga eens kijken of ik jouw problemen kan naspelen. Ik kom er dus op terug.
|
|
henkvegter
Netherlands
23 Posts |
Geplaatst - 20 nov 2024 : 21:42:06
|
Wim en Dirk veel dank. Ik ga het proberen (Wim) resp. wacht nadere berichten (Dirk) af. Vriendelijke groet Henk. |
|
|
hubertus
Netherlands
1988 Posts |
Geplaatst - 20 nov 2024 : 21:42:50
|
In je database van 11 november kom ik geen claims tegen, maar misschien zie ik wat over het hoofd. Dus om welke route gaat het?
groet, Huub |
|
|
phdirk
Netherlands
2567 Posts |
Geplaatst - 20 nov 2024 : 22:20:34
|
Hallo Henk,
Ik heb in mijn database even een vaste (pendel)route gemaakt, die herhalend is en waarin één van de blokken wordt geclaimd. Eigenlijk worden er vier geclaimd, maar die worden overstemd door het reserveren van 2 blokken vooruit. Het is ook maar een eenvoudige route. Bij mij komen de claims keurig terug, ongeacht of ik een vinkje heb staan bij 'hef claims op' of niet. Bij mij maakt het ook niet uit of ik in het laatste blok wel of niet een vinkje zet bij 'keren in dit blok toegestaan' Met andere woorden; bij werkt het zoals je zou willen Misschien toch nog eens je database hier plaatsen, dan kunnen we met je meekijken.
Bewerkt door phdirk op 20 nov 2024 22:23:38 |
|
|
|
Onderwerp |
|