Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 859 / Bezoekers Vandaag: 983
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 864
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Merkwaardigheid met 'grootte blok aangeven' in Algemeen--> Kleuren
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

tomprins

Netherlands
538 berichten

Geplaatst - 05 apr 2023 :  22:22:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik wilde het rondje Waar in Blok wat groter maken maar het is in Algemeen--> Kleuren bij de instellingen per database grijs. Verder is alles in te stellen in dat venster.
Ik werk met Windows 11 Pro. In mijn vorige versie kon ik dit altijd wel hier doen. Ik werk met een resolutie die vrij hoog is.
Zie ik iets over het hoofd? Het bolletje wordt op het scherm wel erg klein en ik wil verder deze resolutie aanhouden.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale- en logische acties!

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 06 apr 2023 :  17:02:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Tom,

Als je nog in het 'default' schema van de kleuren zit, kun je de grootte van de bezetmelderstip niet aanpassen. Dat kan alleen in een door jezelf gedefinieerd schema.
Als je de bestaande schema kopieert en wegschrijft onder een andere naam, bijvoorbeeld 'Tom1', dan zou je de grootte van de bezetmeldstip wel aan moeten kunnen passen.

Voor de volledigheid: Om een nieuw kleurenschema te maken op de tekst 'default' gaan staan en rechts klikken. Dan krijg je een menu om een nieuw kleurenschema toe te voegen,


Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 06 apr 2023 17:07:54
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 07 apr 2023 :  10:14:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijn dank Dirk. Het werkt weer. Te lang er uit geweest. Heb de helpfile ook maar even in Windows 11 ingebracht. ;-) Ik heb bezetmelders voor de rolbrug gebruikt, die kun je ook zonder dat er sprake is van een blok laten zien en wilde die apart aangeven. Dat lukt dus nu ook met een beter zichtbare grootte.
vrgr Tom

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Ecos, C-rails, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale- en logische acties!

Bewerkt door tomprins op 07 apr 2023 10:17:19
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina