Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 125 / Bezoekers Vandaag: 436
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 Wissels schakelen niet in Demomode
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

phdirk

Netherlands
2530 berichten

Geplaatst - 12 mrt 2023 :  17:58:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Hi All,

Onlangs waren Peter de Geluidsman en ik bezig met een database van iemand anders. We draaiden dus in de demomode op onze eigen PCs.

In de database hadden we een Logische Actie gemaakt om via een Speciale Actie een adres van een wisseldecoder om te zetten. Daar moest een relais mee aangestuurd worden, maar we hadden even een wissel ingetekend in het baanoverzicht.
Wat je echter ook deed het wissel werd op het baanoverzicht niet omgezet. Uit het monitoren van de Logische Actie werd duidelijk dat deze goed werkte. Ook alle andere functionaliteiten van de Speciale Acties, zoals het handmatig bezet maken van een blok deden het netjes, alleen het schakelen van de wissel niet.
In de Communicatielogging bleek het wissel wel te worden aangestuurd.

Ik heb in mijn fysieke baan ook een dergelijke constructie. Ook daar werd in de Demomode het wissel niet gezet. Op de fysieke baan werkt het wel netjes, al gaat ook daar het wissel op het baanoverzicht niet om. De werkelijke stand klopt dan dus niet met de stand op het baanoverzicht.

Dit betekent dus dat je in de demomode niet kunt testen of een Speciale Actie, al dan niet aangestuurd door een Logische Actie, een wissel omzet, anders dan te kijken naar de Communicatielogging.

Dit zal wel een eeuwige bug in Koploper blijven.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2023 :  20:35:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Dirk,

Goed om te weten. Ik vrees ook dat dit een eeuwige bug in koploper zal blijven. Daar Paul dit jammer genoeg niet meer kan aanpassen...
Bedankt voor de info.

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 12 mrt 2023 :  23:07:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Zover ik weet is het geen bug maar gewoon een gevolg van hoe Paul de speciale acties heeft ingebouwd in Koploper.

Groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

JPJ

Netherlands
446 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2023 :  10:28:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dirk en Peter,

Hadden jullie dan niet beter het symbool van een schakelaar kunnen gebruiken in plaats van een wisselsymbool ?

Jos
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2023 :  20:52:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hi All,

Het aansturen van een schakelaar gaat, voor zover ik weet, inderdaad wel goed. Ik zal dat nog een keer checken.
Een wissel doet niets. Ik meen me te herinneren dat ik in het verleden wel een wissel kon 'schakelen' in de demomode via een Logische en Speciale actie.

Huub, weet jij dan waarom Paul dit zo heeft ingesteld?

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 13 mrt 2023 :  21:27:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Volgens mij omdat het gewoon een van de manieren is om een adres aan te sturen. Met een wissel is een andere manier. En met een ontkoppelrail is ook een andere manier. Je gebruikt wat je het beste uitkomt c.q. voor welk doel je het nodig hebt.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 14 mrt 2023 :  20:48:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Huub,

Bedankt voor de toelichting.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina