Auteur |
Onderwerp |
|
Knootje
Netherlands
74 berichten |
Geplaatst - 14 feb 2023 : 22:51:53
|
Automatisch rijden de drie treinen zonder probleem, maar de goederen trein wil ik alleen op het buitenspoor(B3) laten doorrijden zonder te stoppen. Geprobeerd met variabele route voor deze trein, de rest mag automatisch blijven. Maar dat lukt niet, dus doe ik iets fout. Even het juiste database bijgevoegd.
Kees--knootje
Download Attachment: AKopakkerbaan_20230214_174121.zip 5,59 KB |
Bewerkt door Knootje op 15 feb 2023 10:21:28 |
|
Bonaza
Belgium
786 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2023 : 09:27:59
|
Hallo Kees,
Als je de goederen trein enkel op de buitenbaan wil laten rijden met een variabele route dan moet je alle andere blokken uitsluiten. Dat kan maar in dit geval kan je dan beter een vaste route aanmaken denk ik.
Met vriendelijke groeten
Marcel |
|
|
Knootje
Netherlands
74 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2023 : 10:26:00
|
Marcel, ik wil de goederentrein alleen via spoor 3 het station laten passeren, niet stoppen. Bij de opstelsporen mag dat variabel zijn, ook om geen conflicten te krijgen met de rest. Zal mij eens verdiepen in de variabele routes.
Kees--knootje |
|
|
Pecro
Netherlands
87 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2023 : 11:59:10
|
Hallo Kees, misschien een aparte treintype maken en deze een stopverbod geven voor het betreffende blok.
Pecro |
|
|
Bonaza
Belgium
786 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2023 : 13:20:52
|
Dag Kees,
Dan kan je een variabele route aanmaken en daarin de blokken 1 en 2 uitsluiten. Dan moet je goederentrein door blok 3.
Groetjes
Marcel |
|
|
Knootje
Netherlands
74 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2023 : 13:45:49
|
Marcel, zo gedaan en draait perfect. Nu heb ik nog een loc stil staan op een rangeerspoor(nog niet in beeld) maar ik denk dat dit voor deze baan teveel is? Wat denken jullie over de max aantal locs voor deze baan?
Download Attachment: AKopakkerbaan.zip 5,66 KB
Kees--knootje |
|
|
Bonaza
Belgium
786 Posts |
Geplaatst - 15 feb 2023 : 16:33:04
|
Kees,
Zoals je baan nu is, is vier treinen misschien teveel. er is niks zo lelijk als treinen die in file gaan staan om een blok in te rijden. Blok zeven en vier zijn de enigste doorgangen. Maar ik veronderstel dat jij zeker nog uitbreidingen voorziet en dan is een vierde trein geen probleem.
Marcel |
|
|
|
Onderwerp |
|