Auteur |
Onderwerp |
|
rudolph kroll
Netherlands
45 berichten |
Geplaatst - 22 jan 2023 : 20:51:31
|
Hallo, Ik rijd al zeer lange tijd tot genoegen met het Koploper programma. Momenteel met versie 9.4
Mijn treinen remden, met nadruk op remden, netjes voor de seinen op de hoofdbaan. Sinds kort, rijden de treinen bij een rood sein, te ver door. Dit gebeurt alleen bij seinen op de hoofdbaan. In de stations, stoppen ze wel voor de seinpaal.
Hoe kan ik de treinen op de hoofdbaan weer netjes voor de seinen laten stoppen? In de betreffende blokken staat het vinkje aan bij: netjes afremmen. Ik begrijp dat de treinen het remmen moeten leren, maar hoe weet de trein dat hij bij een sein te ver is doorgereden?
Hoor graag
Rudolph
rudolph |
|
Bonaza
Belgium
786 Posts |
Geplaatst - 22 jan 2023 : 21:57:05
|
Rudolph,
Hiervoor kan je best je database plaatsen. Waarschijnlijk heb je toch wat gewijzigd als het perfect gewerkt heeft.
grts
Marcel |
|
|
rudolph kroll
Netherlands
45 Posts |
Geplaatst - 23 jan 2023 : 21:20:29
|
Download Attachment: ZBjan2023.zip 42,49 KB
rudolph |
|
|
rudolph kroll
Netherlands
45 Posts |
Geplaatst - 23 jan 2023 : 21:28:01
|
Hallo Bonanza. Ik heb de data base bijgevoegd. Waar gaat het om.
Als de trein rijdt van blok 26 naar blok 30 waarna in blok 30 moet worden gestopt voor een rood sein, dan rijdt de trein te ver door. Eindigt ergens op de kruiswissel. Specifiek heb ik het geconstateerd met de treinen met nummer 11 (vt11) de NS1600 (nr 16) en de NS 1100 (ik een nr 27).
Ik zie dat de treinen te laat beginnen met afremmen. In het blok 30 staat bij de eerste bezetmelder dat het afrem minimum moet worden ingezet. Daar reageren de drie genoemde treinen te laat op.
De trein NS1215 (nr 15 - staat nu in blok 1) doet het wel goed. Die begint meteen met afremmen en eindigt voor het sein.
Ik ben er later achtergekomen dat de directe regeling bij de drie genoemde treinen niet aanstaat. Als ik daarvoor corrigeer, is er geen merkbaar verschil. Wat wel helpt is om op de wissel, voorafgaand aan het sein een wisselstraat beperking te zetten die actief is bij stop in volgend blok. De treinen stoppen dan wel netjes: komt omdat de wisselstraat beperking de snelheid naar een lager niveau duwt.
Dus op zich heb ik een werkbare oplossing maar het blijft toch bijzonder.
Wat denk jij ?
rudolph |
|
|
Bonaza
Belgium
786 Posts |
Geplaatst - 24 jan 2023 : 15:19:03
|
Hey Rudolph,
Bij een eerste blik valt het mij op dat je bij genoemde locs snelheden invult bij treintype/blok. Bij de sneltrein staat deze 3 maal op 90 km/h. Heb je al eens geprobeerd van de minimum en gemiddelde snelheid te verlagen. Heb je bij deze locs in de loc decoder (CV4) de remvertraging verlaagt?
grts
Marcel |
Bewerkt door Bonaza op 24 jan 2023 15:20:10 |
|
|
hubertus
Netherlands
2003 Posts |
Geplaatst - 24 jan 2023 : 18:51:28
|
Laat de communicatielogging eens meelopen. Ik zou dan in elk geval 'Leer remmen' en 'Te hard in stopsectie' aanvinken. Afhankelijk van wat je dan ziet, weet je of het probleem in of voor de stopsectie zit. Kun je gerichter naar een oplossing zoeken.
groet, Huub |
|
|
rudolph kroll
Netherlands
45 Posts |
Geplaatst - 26 jan 2023 : 22:50:01
|
Ik ga ermee aan de slag. Ik laat het jullie weten. Al vast dank.
rudolph |
|
|
|
Onderwerp |
|