Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 746 / Bezoekers Vandaag: 1680
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 828
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 handmatige wisselstraten via extern tableau
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jeroen Roos

Netherlands
7 berichten

Geplaatst - 22 jan 2023 :  18:38:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb handmatige wisselstraten gemaakt die op het scherm prima werken (via slepen van het ene 'punt handm. wisselstraat' naar het andere 'punt handm. wisselstraat'). Nu wil ik de handmatige wisselstraten via een extern tableau gaan bedienen. Als proef heb ik 2 blokken van een handmatige wisselstraat via bezetmelders gekoppeld aan drukknoppen. Als ik de drukknoppen bedien, zie ik op het scherm het betreffende bloknummer oplichten. Dat werkt dus goed (ik zie trouwens niet de 'punten handm. wisselstraten' op het scherm oplichten ..). Echter, als ik eerste de ene drukknop bedien en dan de andere wordt niet de gewenste handmatige wisselstraat gelegd. Er gebeurt helemaal niets. Ik heb me suf zitten zoeken in KL-handleiding en daarna op de draadjes in dit forum maar ik kom er niet uit. Weet iemand de klassieke instinkers voor de handmatige wisselstraten via een extern tableau? Dank voor de reactie(s)!

Jeroen Roos

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 22 jan 2023 :  19:03:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Je kunt niet altijd een handmatige wisselstraat instellen naar een blok waar al iets staat. Dat is in elk geval een klassieke instinker.
Maar het kan ook zijn dat je iets niet goed hebt ingesteld, dus plaats je database even.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
981 Posts

Geplaatst - 22 jan 2023 :  19:36:16  Toon profiel  Reageer met citaat
De bezetmelder voor de handmatige wisselstraat moet je koppelen aan het blauwe rondje die je gebruikt voor de handmatige wisselstraat.


Mvtgr,

Wim Romijn.
N - DR5000 - loconet
Ga naar bovenaan de pagina

Jeroen Roos

Netherlands
7 Posts

Geplaatst - 22 jan 2023 :  21:11:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Wim, heel veel dank! Dat was de oplossing! Ik las in de handleiding weliswaar: "Sinds versie 8.3 is het mogelijk om een bezetmeldpunt te koppelen aan een punt van een handmatige wisselstraat. Op deze manier kan ieder punt van een handmatige wisselstraat worden bediend vanaf het externe tableau." maar dat had ik niet 100% letterlijk opgevat (maar gedacht dat loopt via de koppeling van 1. blauwe puntje aan het blok en 2. koppeling bezetmelder aan blok). Nu werkt het, fijn dit forum!
N.B. Ook dank aan Hubertus voor zijn bijdrage trouwens. Fijne avond!

Jeroen Roos
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina