Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 79 / Bezoekers Vandaag: 3979
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 670
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 Hulp gezocht met OC32
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

bertbecker

Netherlands
67 berichten

Geplaatst - 20 jan 2023 :  10:45:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste allemaal, mijn nieuwe baan is bedraad en ik ben nu toe aan testen van de onderdelen, met name de wissels. Ik maak gebruik van Dinamo; RM-C, 14 TM44 en 3x OC32. Als ik dit niet eerst kan testen, kom ik zeker niet toe aan Koploper. Met DinamoConfig kan ik alle modules zien en ook de firmware daarmee geupdated. Met OC21Config wordt de OC32 gezien, device geladen en weggeschreven maar als ik op TEST druk, gebeurt er niets. Heeft vast te maken met de nummering van de pinnen en de fysieke aansluiting op de pinnen. Ben nu al ruim 2 weken hiermee bezig, de handleiding keer op keer doorgenomen en op diverse manier aangesloten; wat doe ik verkeerd? Wie woont er in de buur t van Zutphen en wil eens meekijken, uiteraard indien gewenst tegen betaling.

Met vriendelijke groet,

Bert

N-spoor, FLM Piccolo, Dinamo P&P, beginner!

bverbiest

Netherlands
101 Posts

Geplaatst - 20 jan 2023 :  14:40:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Bert
Heb je wel verbinding met de OC32? je kunt dat zien door in het tabblad General de versie op te vragen (Request Version). Als dat lukt weet je dat je computer (met OC32 config) verbinding heeft. Ook is het van belang het juiste adres in te geven. Er kan verwarring ontstaan tussen de Koplopernummering die bij 1 begint en de oorspronkelijke Dinamo nummering die bij 0 begint; de dipswitch instelling van het adres werkt vanaf 0. Ook de aansluitingen beginnen te tellen bij 0 op de achterzijde van de OC32. Als je bij "Start numbering at 1" het vinkje weghaalt zal alles volgens de Dinamo nummering werken.
Verder is het van belang de file regelmatig te saven (Save File). Om de OC32 te kunnen laten werken moet je het programma ook in de OC32 wegschrijven. Je doet dat met Write All. Pas daarna kun je met test de betreffende pen aansturen.

Met vriendelijke treingroet,
Barend Verbiest
Ga naar bovenaan de pagina

bertbecker

Netherlands
67 Posts

Geplaatst - 22 jan 2023 :  12:59:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Barend, probleem inmiddels opgelost, bleek met de externe voeding van de OC32 te maken te hebben, bedankt voor het meedenken!

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door bverbiest

Bert
Heb je wel verbinding met de OC32? je kunt dat zien door in het tabblad General de versie op te vragen (Request Version). Als dat lukt weet je dat je computer (met OC32 config) verbinding heeft. Ook is het van belang het juiste adres in te geven. Er kan verwarring ontstaan tussen de Koplopernummering die bij 1 begint en de oorspronkelijke Dinamo nummering die bij 0 begint; de dipswitch instelling van het adres werkt vanaf 0. Ook de aansluitingen beginnen te tellen bij 0 op de achterzijde van de OC32. Als je bij "Start numbering at 1" het vinkje weghaalt zal alles volgens de Dinamo nummering werken.
Verder is het van belang de file regelmatig te saven (Save File). Om de OC32 te kunnen laten werken moet je het programma ook in de OC32 wegschrijven. Je doet dat met Write All. Pas daarna kun je met test de betreffende pen aansturen.

Met vriendelijke treingroet,
Barend Verbiest



Met vriendelijke groet,

Bert

N-spoor, FLM Piccolo, Dinamo P&P, beginner!
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina