Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 178 / Bezoekers Vandaag: 1406
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 706
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 probleem met bezetmeld modules
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Pascal van arendonk

Belgium
8 berichten

Geplaatst - 19 apr 2022 :  21:54:42  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo,
ik heb mijn baan net volledig elektrisch aangesloten en ben voorzichtig aan het beginnen met koploper.
ik had eerst mijn schaduwstation als test gebruikt, en heb dit goed werkend gekregen. hier voor kwam ik met 1 loconet bezet-terugmeld module toe.
nu heb ik voor het zichtbare deel nog twee extra loconet bezetmeld modules geïnstalleerd en alles aangesloten, maar het lijkt alsof er maar 1 door koploper gezien word.
ik heb wel per blok de bezetmelders ingevoerd, en daar ook de keuze uit 3x 16 bezetmeld punten, maar het lijkt alsof ze door koploper allemaal als de eerste 16 gezien worden. bijvoorbeeld een melding van 2.2 word in mijn baan scherm getoond als bezetmelding 1.2.
Ik vermoed dat het een software matige instelling is die ik niet goed heb zitten, aangezien het schaduwstation nog steeds goed werkt en de nummering van de foute meldingen exact overeen komt. bijgaand het koploper bestand

p.s. ik meot nog even door de bezetmelders heen, er zijn wat kleine wijzigingen bij het bouwen opgetreden, en ik besef nu dat die nog niet geupdate zijn. ik verwacht niet dat dit problemen oplevert voor nu, aangezien deze minimaal zijn. de sporen welke bijvoorbeeld wel correct zijn zijn 18,19 en 20. wellicht is het verstandig om alleen heir naar te kijken.

Download Attachment: Nederdam.zip
6,43 KB

Mvg Pascal

Bewerkt door Pascal van arendonk op 19 apr 2022 21:58:13

JackvdW

Netherlands
337 Posts

Geplaatst - 19 apr 2022 :  23:52:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Pascal,

Zo even een schot voor de boeg. Heb je in de toegevoegde bezetmelders (dus de hardware) wel aangegeven welke nummers ze door moeten geven.

Als ze in de fabrieks stand staan is dit meestal 1 t/m 16.

Groeten Jack.
Ga naar bovenaan de pagina

Pascal van arendonk

Belgium
8 Posts

Geplaatst - 20 apr 2022 :  07:00:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Jack,
Nachtje slapen doet wonderen.
Ik bedacht me inderdaad dat ik wat hardware matige stappen ben vergeten in mijn enthousiasme.



Mvg Pascal
Ga naar bovenaan de pagina

Pascal van arendonk

Belgium
8 Posts

Geplaatst - 20 apr 2022 :  21:29:41  Toon profiel  Reageer met citaat
opgelost, ik moest de bezetmelders nog configureren.


Mvg Pascal
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina