Auteur |
Onderwerp |
|
Jappoe
Netherlands
14 berichten |
Geplaatst - 29 mrt 2007 : 00:15:46
|
Ter voorbereiding van een grotere baan heb ik een testbaan gemaakt. Ik werk met Mr-direct en rij met marklin. Bij het rijden, stopt de trein niet altijd waar hij zou moeten stoppen en worden wissels en seinen niet correct aangestuurd. In mr-direct werken de seinen en de wissels correct en ook met het testprogramma werken ze correct. Ik heb s88 bezetmelders en die lijken ook goed te werken. Kennelijk heb ik dus iets fout gedaan met het baanontwerp. Zou iemand hier eens naar kunnen kijken en mij adviseren. gr Henk
Download Attachment: testbaan2.bck 11,74 KB |
|
fred spierenburg
Netherlands
58 Posts |
Geplaatst - 29 mrt 2007 : 13:17:49
|
Henk,
Kijk even bij je wissels, die heb je nog niet allen geselecteerd in de wisselstraten. Wellicht dat je treien dan de juiste weg volgen en wel zullen stoppen waar je dat verwacht.
Fred |
|
|
Jappoe
Netherlands
14 Posts |
Geplaatst - 30 mrt 2007 : 22:24:04
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door fred spierenburg
Henk,
Kijk even bij je wissels, die heb je nog niet allen geselecteerd in de wisselstraten. Wellicht dat je treien dan de juiste weg volgen en wel zullen stoppen waar je dat verwacht.
Fred
Hallo Fred, Bedankt ik was inderdaad vergeten wat wissels te selecteren. Werken nu goed. Blijft nog een soms onvoorspelbaar gedrag van de seinen. deze geven niet altijd het seinbeeld wat ik verwacht. Moeten deze ook nog ergens geselecteerd worden ?
gr Henk |
|
|
fred spierenburg
Netherlands
58 Posts |
Geplaatst - 31 mrt 2007 : 08:35:36
|
Henk,
Jawel, je moet ook aangeven voor welk volgend blok dit sein actief moe worden. Druk bij "baanontwerp" op het sein-icoon, klik ieder sein afzonderlijk een keer aan en vink aan voor welk blok je dit sein actief wil hebben.
succes,
Fred |
|
|
Jappoe
Netherlands
14 Posts |
Geplaatst - 01 apr 2007 : 00:11:25
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door fred spierenburg
Henk,
Jawel, je moet ook aangeven voor welk volgend blok dit sein actief moe worden. Druk bij "baanontwerp" op het sein-icoon, klik ieder sein afzonderlijk een keer aan en vink aan voor welk blok je dit sein actief wil hebben.
succes,
Fred
Fred, Bedankt weer. Bij het nakijken kwam ik erachter dat ik ze wel aangevinkt had, maar bij de optie `uitgebreid` de verkeerde instellingen had staan. gr Henk |
|
|
|
Onderwerp |
|