Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 194 / Bezoekers Vandaag: 13130
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 808
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Alternatieve stopplaats
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

flyerman

Netherlands
209 berichten

Geplaatst - 28 dec 2021 :  12:35:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Ik had al gezocht hier en op internet en weet waarschijnlijk het antwoord al, maar je weet nooit of iemand een oplossing heeft gevonden.

Een alternatieve stopplaats, zoals een korte stop langs het station, is niet mogelijk met een virtuele melder toch?

Het zou wat werk schelen met het aanbrengen van "harde" melders

Merci

Ecos 2 met Koploper

Bewerkt door flyerman op 28 dec 2021 12:38:08

Wim Romijn

Netherlands
981 Posts

Geplaatst - 28 dec 2021 :  13:25:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja hoor dat kan ook.

Je neemt voor de korte stop een melder, dat kan de binnenkomstmelder zijn en bij "aanvullende blokgegevens" laat je de trein de nodige cm. doorrijden.
Je kan ook, mits een trein goed is gedetecteerd, werken met bijvoorbeeld vrijkomen binnenkomst melder.

Mvtgr,

Wim Romijn.
N - DR5000 - loconet
Ga naar bovenaan de pagina

flyerman

Netherlands
209 Posts

Geplaatst - 28 dec 2021 :  13:36:43  Toon profiel  Bezoek de homepagina van flyerman  Reageer met citaat
Dat klink aannemelijk, maar werkt dat doorrijden in cm wel?

Want dat is niet per melder in te stellen, of houdt koploper rekening met wat je ingevuld hebt voor de lengte van de trein bij korte stop?

Update: Dat met de alternatieve stopplaats en met het vrijkomen van de melder werkt perfect.

Bedankt voor de tip Wim. Ik kon me dit van vroeger niet meer herinneren, had alleen de alternatieve stopplaats in gedacht met een extra bezetmelder. Scheelt weer een hoop werk.

Ecos 2 met Koploper

Bewerkt door flyerman op 28 dec 2021 14:34:14
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
981 Posts

Geplaatst - 28 dec 2021 :  18:26:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Doorrijden in cm. werkt ook maar dat moet je dan per trein doen welke in aanmerking komt voor de lengte. Anders doet elke trein doorrijden in cm. ook degene die langer zijn en waar de korte stop niet van toepassing voor is.

Mvtgr,

Wim Romijn.
N - DR5000 - loconet
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina