Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 103 / Bezoekers Vandaag: 538
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 957
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 zo maar een vraag
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

nederbelg

Belgium
68 berichten

Geplaatst - 21 mrt 2007 :  16:18:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
Beste allemaal,

Ik heb koploper op mijn laptop zitten (xp) prima allemaal neem die mee naar mijn kelder,sluit die aan en rijden maar.
Nu heb ik op werk een laptop gekregen (W2000). Nu ben ik van plan om op deze laptop ook koploper te downloaden en na verkrijgen van de sleutel van Paul te gebruiken. Nu is mijn vraag als ik op mijn oude laptop een back-up maak op een usb stick en die gegevens oplaad in mijn andere laptop ik mijn volledige baanontwerp en locomotieven bestand dan op de andere laptop heb staan. En daar mee gelijk zou kunnen rijden?

MvG

Dave

Wim Romijn

Netherlands
983 Posts

Geplaatst - 21 mrt 2007 :  16:34:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Dave,

Geen idee wat jij onder backup verstaat.
Doe je dit onder Windows dan wil het niet altijd goed gaan.

Het beste werkt:
Koploper op het nieuwe systeem installeren en vervolgens in Koploper een backup van de gegevens en een restore in Koploper op het nieuwe systeem.

Dit is te vinden in menu algemeen.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom, Lenz
Ga naar bovenaan de pagina

nederbelg

Belgium
68 Posts

Geplaatst - 21 mrt 2007 :  16:50:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
Wim,

Ik bedoel ik sla mijn gegevens die in koploper staan op, op bv een usb stick. Ik loop naar de kelder en haal daar in koploper mijn gegevens op. Nu was de vraag dan heb ik alles wat ik nodig heb om op de nieuwe of beter gezegd met de nieuwe computer te rijden.

MvG

Dave
Ga naar bovenaan de pagina

Han

Netherlands
106 Posts

Geplaatst - 21 mrt 2007 :  17:14:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Volgens mij een simpel antwoord

Ja

MVG,

Han
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 21 mrt 2007 :  17:18:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Dave,

Gebruik gewoon de manier van Wim. Dat is het beste en werkt altijd.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

nederbelg

Belgium
68 Posts

Geplaatst - 21 mrt 2007 :  20:55:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
Beste,

Ik denk wel dat we op de zelfde golflengte zitten. Goed, Paul als mijn computer binnen is kan je een aanvraag verwachten.

MvG

Dave
Ga naar bovenaan de pagina

Broekoord

Netherlands
26 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2007 :  21:23:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Dave,

Ik ben een beginner maar pendel ook met een usb-stick tussen 2 pc's.
Heb nog geen problemen gehad, maar misschien is het toch wijs om je aan Wim en Paul vast te houden.

Mvg Ron
Ga naar bovenaan de pagina

Han

Netherlands
106 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2007 :  22:08:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Dave,

Corrigeer mij als ik het verkeerd lees maar jij zegt dat je op de nieuwe Laptop ook koploper gaat installeren en aanmelden.
In dit geval werkt het opslaan van de gegvens toch zoals vele van ons dat doen ; Algemeen-- Backup-restore--gegevens opslaan (op USB)i.p.v Floppy.

Op de nieuwe laptop na installatie en te zijn aangemeld en het verkrijgen van een registratie nummer; Algemeen--Backup-restore gegeven terug lezen en aangeven dat het om een nieuwe database gaat(aanvinken) en klaar is het.
Succes,

Han
Ga naar bovenaan de pagina

Han

Netherlands
106 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2007 :  22:12:55  Toon profiel  Reageer met citaat

Corrigeer mij als ik het verkeerd lees maar jij zegt dat je op de nieuwe Laptop ook koploper gaat installeren en aanmelden.
In dit geval werkt het opslaan van de gegvens toch zoals vele van ons dat doen ; Algemeen-- Backup-restore--gegevens opslaan (op USB)i.p.v Floppy.

Op de nieuwe laptop na installatie en te zijn aangemeld en het verkrijgen van een registratie nummer; Algemeen--Backup-restore gegeven terug lezen en aangeven dat het om een nieuwe database gaat(aanvinken) en klaar is het.
Succes,

Han

Ik wil er nog aan toe voegen om zeker wanneer je nog volop bezig bent met je database alrijd een backup te maken van de laatste keer,mocht het fout gaan kun je altijd weer terug naar een goed werkende database.





Ga naar bovenaan de pagina

nederbelg

Belgium
68 Posts

Geplaatst - 23 mrt 2007 :  09:01:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
Beste,

Het is dat wat ik bedoelde wat jullie hierboven mij vertelde.
Ik ben helemaal mee. En inderdaad ik zal regelmatig een back-up maken, en ik heb het natuurlijk op twee pc's staan. Maar iedereen bedankt voor de uitleg.

MvG

Dave
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina