Auteur |
Onderwerp |
|
Han
Netherlands
106 berichten |
Geplaatst - 20 mrt 2007 : 17:03:13
|
Koplopers,
Nog een ding waar ik niet mee uit de voeten kan is het aansturen van een locfunctie (ontkoppelen).
Als je in onderhoud loc - speciale funtie`s aangeeft dat de loc b.v in blok 7 moet ontkoppelen en dan vertrekken naar bl 17 en je komt na wat omzwervingen op het rangeerspoor om deze wagon weer op te halen zal hij bij 7 de net aangekoppelde wagon weer ontkoppelen.
Zijn hiervoor alternatieven?
MVG,
Han |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 20 mrt 2007 : 17:48:47
|
Hallo Han,
dit werkt inderdaad niet in onderhouden loc, het logische alternatief is voor deze loc een vaste route maken, in deze vaste route kan je instellen of de loc moet ontkoppelen, en van treintype en treinlengte veranderen, bij ophalen van de wagons haal je ook het treintype en treinlengte weer op.
Kortom gelijk 3 wat volgende problemen gepakt.
met vriendelijke groet,
Walter
Software modeltreinen |
|
|
Han
Netherlands
106 Posts |
Geplaatst - 20 mrt 2007 : 18:34:03
|
Walter,
Bedoel je hiermee dat ik in Locfunctie`s niets moet aangeven ?
Als je dat alleen doet in vaste treinroute hoe weet koploper dan onder welke Functie de ontkoppeling wordt aangestuurd of moet dit gegeven gewoon blijven staan en verder niets invoeren hier?
Han |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 20 mrt 2007 : 19:49:06
|
Hallo Han,
ik heb de situatie inderdaad niet helemaal duidelijk gemaakt.
De Telex functie moet wel ingevuld zijn bij onderhouden locomotieven,anders kan deze daarna niet aangestuurd worden.
Echter vul je niet in bij onderhouden locomotieven in welk blok deze aktief moet zijn, de plek waar de telex moet werken vul je pas in in onderhouden vast treinenroute.
met vriendelijke groet,
Walter
Software modeltreinen |
Bewerkt door Wissels op 20 mrt 2007 20:43:53 |
|
|
Han
Netherlands
106 Posts |
Geplaatst - 21 mrt 2007 : 10:05:33
|
Walter,
In onderhouden loc.kun je inderdaad Telex aanvinken het gaat dan om de F0 functie die (normaal) de verlichting aanstuurd. Deze loc is echter later voorzien van een decoder en schakelt de koppeling onder F2.
OP mijn baan werkte dat zoals ik heb omschreven, en jij ook bevestigd, door in stellingen in de vaste treinroute .Echter daar ging het om een stam personenwagons die gewoon weer werd opgehaald na het omlopen van de locomotief.
Ik ga vandaag de route weer eens opnieuw opzetten en kijken of ik misschien toch wat heb vergeten.
Vast hartelijk dank voor je ondersteuning en ik sta open voor iedere suggestie om het op te lossen.
MVG,
Han. |
|
|
|
Onderwerp |
|