Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 131 / Bezoekers Vandaag: 13193
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Starten vaste route indien trein niet past in blok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

mhlvdijk

Netherlands
70 berichten

Geplaatst - 08 mei 2021 :  16:01:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedesmiddags allen,

Zijn we weer, met een nieuw 'probleem'.
Bij mijn schaduwstation zijn niet alle sporen even lang. Ik heb de mogelijkheid om om mijn schaduwstation heen te rijden.

Het lukt met logische acties om dat voor elkaar te krijgen als de blokken allemaal bezet zijn. Echter wil ik ditzelfde voor elkaar krijgen als sporen bezet zijn waar de trein zou passen, terwijl sporen vrij zijn waar de trein toch niet past. Dit zou ervoor zorgen dat de trein dus niet stil blijft staan voor het schaduwstation een een volgende - kortere - trein wel netjes het schaduwstation kan bereiken.

Is dit op één of andere manier mogelijk. Ik heb het nog niet kunnen vinden ;-)

Groet en dank!

Michiel

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 08 mei 2021 :  16:25:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Je zou bij de variabele route de optie meestal wel en soms niet kunnen proberen. Ik vermoed dat die al het resultaat geeft wat jij zoekt.

Andere mogelijkheid is een combinatie van logische acties om te bepalen of de lange sporen bezet zijn, een variabele route die op die logische acties reageert en die variabele route ook alleen te laten gelden voor treinen boven een bepaalde lengte.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Romijn

Netherlands
981 Posts

Geplaatst - 08 mei 2021 :  17:44:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Je kan ook een variabele route maken met een verbod voor de blokken als een trein langer is dan ... cm.
Dan moeten ze er wel omheen rijden.
Zo kan je ook een variabele route maken voor treinen die korter zijn dan .. cm om niet naar het omloop spoor te gaan.

Mvtgr,

Wim Romijn.
N - DR5000 - loconet

Bewerkt door Wim Romijn op 08 mei 2021 18:07:09
Ga naar bovenaan de pagina

mhlvdijk

Netherlands
70 Posts

Geplaatst - 08 mei 2021 :  21:46:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank heren. De 'meestal wel en soms niet' geeft in ieder geval effect: de trein rijdt langs het schaduwstation. Alleen het enige is dat wel dat de vaste treinroute niet wordt gestart (die de trein leidt naar het andere schaduwstation). Ik ga nog een keer met (andere) logische acties aan de slag.

Truste!

Michiel
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 08 mei 2021 :  22:46:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Niet starten van de vaste route ligt vaak aan een stopverbod in startblok of eerste vervolgblok.
Kun je het leiden naar het andere schaduwstation niet met variabele routes regelen?
Ik ben nooit zo’n fan van vaste routes, tenzij in blokken iets speciaal moet gebeuren.

Groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina