Toen ik vandaag, net als gisteren, een backup maakte van mijn bestand kreeg ik de volgend foutmelding Dit is geen geldige back-up zipfile gemaakt door Koploper Ik heb Koploper opnieuw geinstalleerd maar krijg nog steeds de zelfde foutmelding
Wel gek dat zoiets "ineens" opduikt Ik zou het ook even buiten Koploper zoeken. Paar mogelijke denkrichtingen: * bestandsnaam is te lang of bevat ongeldig teken * geen of onvoldoende rechten op/in bestand locatie Hangt allemaal samen met OS en versie en mappenstructuur op PC
Heel af en toe komen er twee backup(bck)-bestanden terecht in één zipfile. Koploper geeft dan bij Restore de door jou aangegeven fout. Je moet het betreffende zip-file openen, niet uitpakken, met het unzipprogramma. Dan zul je zien dat er twee bck-files in staan. Je moet dan één van de twee (de verkeerde, maar je moet dan even nakijken welke dat is, meestal de oudste) weggooien. Dan zal Koploper de backup weer netjes inlezen. Je kunt het ook zien aan de grootte van het zip-bestand, dan is twee keer zo groot als van het gebruikelijke zip-bestand.