Auteur |
Onderwerp |
|
Willemse
Netherlands
21 berichten |
Geplaatst - 24 okt 2020 : 12:50:18
|
Dag Forum lezers,
Ik wil op mijn baan seinen plaatsen en via koploper en SDD decoder van Wim Ros aansturen. Maar de seinen type NL. led is de + met een weestandje 1 draad. De lampen zijn apart via de - aan te sluiten. Maar de SDD decoder heeft een algemenen - aansluiting. Dat betekent dat de + en - omgedraaid moet worden van de led seinen of van de SDD decoder. Kan dat via koploper of kan ik dat ander oplossen? Wie heeft dat ook gehad en opgelost.
(De seinen komen van A.J. van Drie vandaan)
In afwachting van een reactie.
Met vr.gr. Willemse |
|
Bonaza
Belgium
791 Posts |
Geplaatst - 24 okt 2020 : 15:09:27
|
Dag Arie,
Je kan dit doen via koploper bij de tooleigenschappen tijdens het invoeren van de seinen. (zie bijlage) Uiteraard kan je ook aan de seinen zelf de +/- omwisselen. Maar als deze niet zogoed meer bereikbaar zijn kan je het via koploper doen.
Groeten
Marcel
Download Attachment: seinen.jpg 36,65 KB |
|
|
Ben
Netherlands
948 Posts |
Geplaatst - 24 okt 2020 : 15:52:19
|
Rosoft levert de SDD in twee versies: met gemeenschappelijke - of + . Je hebt dus de verkeerde en in Koploper kun je dat niet oplossen.
Neem contact op met Rosoft zou ik zeggen.
Gr, Ben. |
|
|
hubertus
Netherlands
2012 Posts |
Geplaatst - 24 okt 2020 : 15:54:14
|
Dit kun je niet in koploper oplossen. Je decoder moet geschikt zijn voor de gebruikte seinen en dat is hier niet het geval. Ik zou even met Rosoft contact opnemen. Hij levert beide uitvoeringen dus misschien is er een simpele oplossing voor.
groet, Huub
|
|
|
Bonaza
Belgium
791 Posts |
Geplaatst - 24 okt 2020 : 16:17:41
|
Ben en Huub,
Inderdaad ben te vlug geweest. Ook weeral wat bij geleerd se.
grts
Marcel |
|
|
Willemse
Netherlands
21 Posts |
Geplaatst - 29 okt 2020 : 21:25:37
|
Dag Ben en Huub,
Wel een beetje laat maar heel hartelijk bedank voor het advies. Ik heb de verkeerde SDD sein decoder besteld bij Rosoft. Ik heb al contact gehad met Rosoft en de decoder wordt omgeruild. En dat gaat zeker goed komen zodat ik weer verder kan.
Met vr.gr. Willemse |
|
|
Ben
Netherlands
948 Posts |
Geplaatst - 30 okt 2020 : 09:20:48
|
Heel goed van Rosoft.
Gr, Ben. |
|
|