Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 158 / Bezoekers Vandaag: 1770
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 514
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Trein eerder laten stoppen?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

zuyderduyn

96 berichten

Geplaatst - 28 apr 2020 :  19:49:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik heb In een station de aansluiting van de 2e dus stop melder van het blok in een bocht geplaatst. Achteraf dom, doordat de trein stilstaat in de bocht raakt de inhalerende trein de trein, waardoor schade ontstaat.

Natuurlijk kan ik dit fysiek wijzigen, maar het is op een erg lastige plek. Nu dacht ik, mooi, aanvulling blokgegevens en -cm invullen. Dit bleek niet te werken. Ik rijdt niet met geijkte loks.

Is het mogelijk om middels koploper toch de trein een stukje eerder te laten stoppen zonder fysiek iets te doen?

Bedankt en groeten Hans

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 28 apr 2020 :  20:11:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hans,

Als je treinen niet geijkt zijn kan je nog altijd kiezen om ze te laten doorrijden een aantal seconde. Dit doe je ook bij aanvullende gegevens.

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 28 apr 2020 :  20:11:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Als uw locs niet geijkt zijn kunt u ook kiezen voor een aantal seconden doorrijden, Het werkt niet nauwkeurig. Ijken is verstandiger en sneller. Het geeft veel extra mogelijkheden en is nauwkeurig. Mogelijk ten overvloede: doorrijden kan alleen met de minimumsnelheid/- stap.. Met Koploper zou je in mijn opvatting altijd moeten ijken.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale- en logische acties!

Bewerkt door tomprins op 28 apr 2020 22:07:46
Ga naar bovenaan de pagina

zuyderduyn

96 Posts

Geplaatst - 28 apr 2020 :  20:15:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Helder, dit kan dus ook in - seconden om ze eerder te laten stoppen?
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1909 Posts

Geplaatst - 28 apr 2020 :  20:31:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Je kunt een trein niet eerder laten stoppen. Het minteken bij doorrijden in cm zorgt ervoor dat de bij het opgegeven aantal cm doorrijden de loclengte nog wordt opgeteld.

In jouw geval zou een virtuele melder een optie zijn en die als stopmelder gebruiken. Maar zonder geijkte loc's is dat wel een risico. Ik zou toch de melder fysiek wijzigen.
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 28 apr 2020 :  20:40:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Hans,

Treinen vroeger laten stoppen kan niet in koploper zonder extra (virtuele) melder. Maar als je treinen elkaar raken in een bocht liggen eigenlijk je sporen te dicht bij mekaar. Vroeg of laat krijg je daar nog problemen mee. Is het niet mogelijk van je sporen beter te leggen. Lijkt een hele opgave maar soms is het gemakkelijker dan je denkt.

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina