Auteur |
Onderwerp |
|
Eenerspoor
Netherlands
161 berichten |
Geplaatst - 10 feb 2020 : 15:07:10
|
Beste mensen,
Tijdens een clubavond hebben we de net nieuw gekochte ECoS-2 van een der leden aangesloten op een laptop met Windows 10 en Koploper 9.4. Dat gebeurde 1 op 1 met een cross-over kabel. In de browser is de ECoS-2 op te roepen, dus moet de verbinding in orde zijn. Maar als we in Koploper op het groene spiegelei klikken, komt er een melding dat er geen communicatie is met het digitale systeem. Op het tabblad "instellingen per database" hebben we hetzelfde IP-adres ingesteld als in de browser en het poortnummer op 15471. Dezelfde ECoS-2 aangesloten met een cross-over kabel thuis op de desktop van de eigenaar communiceert wel met Koploper.
Ik heb dit draadje doorgelezen: https://www.koploperforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=4773, maar daar vind ik geen oplossing.
Kan iemand hier een oplossing voor aandragen?
Mvg, Henk
Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet; |
Bewerkt door Eenerspoor op 12 feb 2020 12:41:34 |
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 20 apr 2020 : 07:58:20
|
Henk.
Hoe is deze nu opgelost of nog steeds niet?
Gr. Bert |
|
|
Eenerspoor
Netherlands
161 Posts |
Geplaatst - 20 apr 2020 : 08:36:47
|
Helaas is dit probleem nog niet opgelost. We houden ons aanbevolen voor de goede tip.
Mvg, Henk
Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet; |
|
|
Bonaza
Belgium
786 Posts |
Geplaatst - 20 apr 2020 : 16:42:42
|
Dag Henk,
Als ik het verhaal zo lees dan kan de fout toch maar alleen in de PC die jullie gebruiken zitten. Of... in de cross-over kabel. Vanuit de ECos-2 is er een signaal naar de PC maar niet vanuit koploper naar de ECos-2. Hebben jullie die kabel ook in gebruik op de PC van de gebruiker thuis? Heb je de kabel al eens vervangen ?
Groeten
Marcel
|
|
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 02 mei 2020 : 16:10:44
|
Of is het IP nummer niet goed ingevuld?
Gr. Bert |
|
|
Eenerspoor
Netherlands
161 Posts |
Geplaatst - 02 mei 2020 : 18:29:32
|
Dank voor jullie antwoorden.
@ Marcel: het is dezelfde cross-overkabel die tuis in gebruik is. Bovendien is de ECoS te zien in de internetbrowser van de laptop. Dat wijst m.i. op een goede kabel. We hebben de kabel niet vervangen.
@ Bert:Het IP-nummer is goed ingevuld, dat is gecheckt en nog eens gecheckt.
Zo duurt dit mysterie voort. Voorlopig wordt er ook niet verder aan gewerkt, want wegens het corona-gedoe hebben we nu geen clubavonden.
Mvg, Henk
Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet; |
|
|
Bonaza
Belgium
786 Posts |
Geplaatst - 02 mei 2020 : 18:41:22
|
Dag Henk,
Dan zou ik op de club toch nog eens een andere laptop proberen. Uiteraard na deze rare tijden.
Groeten
Marcel |
|
|
Eenerspoor
Netherlands
161 Posts |
Geplaatst - 03 mei 2020 : 08:48:44
|
Dat zouden we eens kunnen proberen,ooit, als we weer bij elkaar mogen komen. Maar het blijft wel vreemd dat het met deze laptop niet wil lukken.
Mvg, Henk
Koploper; H0 2-rail; ECoS; TwinCenter, Loconet; |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 03 mei 2020 : 12:32:02
|
Hallo,
misschien zit de laptop in een andere ip-range dan de Ecos, laptop controleren met ipconfig in Dosbox zie uitvoeren
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan en Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet. |
|
|
|
Onderwerp |
|