Auteur |
Onderwerp  |
|
Hendrik00
Netherlands
3 berichten |
Geplaatst - 08 feb 2020 : 22:59:33
|
De engelse wissels staan naar mijn idee in een vreemde hoek in het baanontwerp, nu verspring ik 1 raster blokje (is mee te leven) Kun je de hoek aanpassen? of heeft dit een bepaalde rede?
Download Attachment: Knipsel.JPG 11,25 KB |
|
Robkopl
Netherlands
24 Posts |
Geplaatst - 08 feb 2020 : 23:48:38
|
Dag Hendrik, Er is niks mis mee met wissel , zet die wissel maar om en je ziet dat de lijn gewoon door loop van de onderste naar de bovenste rail. groetjes Rob |
 |
|
Hendrik00
Netherlands
3 Posts |
Geplaatst - 09 feb 2020 : 15:22:37
|
Hallo Rob bedankt voor je antwoord,
Denk dat ik mijn vraag niet zo duidelijk gesteld heb. Gaat mij niet om de besturing, maar hoe deze Engelse wissel in het baanontwerp wordt geplaatst namelijk onder een hoek. als je b.v rechtdoor rijd lijkt het in je ontwerp alsof je rails een spoor breedte opschuift. Denk dat in de meeste gevallen ik het liever zie als mijn bijlage. of zie ik toch iets over het hoofd.
Download Attachment: Knipsel4.JPG 26,05 KB |
 |
|
phdirk
Netherlands
2601 Posts |
Geplaatst - 09 feb 2020 : 17:42:26
|
Hallo Hendrik,
Zoals je het tekent lijkt het erop dat je een Engelse wissel wilt gebruiken als een kruiswissel, maar dat zijn toch twee verschillende dingen.
In de onderstaande uitsnede van een baanontwerp uit Koploper zie je links een wisselstraat met een aantal Engelse wissels en rechts een kruiswissel. In Koploper zijn dat 4 tegen elkaar gezette gewone wissels (2 links en 2 rechts). In het echt zijn het complexe wissels die lastig te verkrijgen zijn, tenminste als je de sporen niet te ver uit elkaar wilt hebben liggen. Van Fleischmann Profi rails kunnen ze vrij eenvoudig worden gemaakt, maar dn heb je een railafstand van 95 mm in plaats van de normale afstand van 61,5 mm.
Download Attachment: Wissel.jpg 45,01 KB
Met beste groeten Dirk HO=TC |
Bewerkt door phdirk op 09 feb 2020 17:46:05 |
 |
|
Hendrik00
Netherlands
3 Posts |
Geplaatst - 11 feb 2020 : 22:35:07
|
Bedankt voor je reactie Dirk,
Ik heb mijn weg hierin al gevonden, nogmaals alle hartelijk dank.
groeten Hendrik |
 |
|
|
Onderwerp  |
|